حدود چهار روز است که جمعی از پناهندگان زن و مرد در شهر مونیخ آلمان در اعتراض به شرایط پناهندگی خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

اعتصاب غذای پناهندگان در اعتراض به شرایط بد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حدود چهار روز است که جمعی از پناهندگان در مونیخ آلمان به علت شرایط و اوضاع بدی که دارند دست به اعتصاب غذا زده اند.

به نوشته روزنامه "تاگس سایتونگ"، این سومین اعتصاب غذای پناهندگان در چهار سال گذشته در پایتخت ایالت بایرن آلمان محسوب می شود. تقاضای این پناهندگان از گروه موسوم به مبارزه پناهندگان برای آزادی این است: حق اقامت برای همه.

پناهندگانی در این تجمع اعتراضی شرکت کردند که شانس کمی برای اقامت دائمی در آلمان را داشته و تحت شرایط بد در اردوگاه های پناهندگان با جمعیت بالا به سر می برند و از محل اقامت خود بسیار ناراضی اند.

به گفته عادل احمد سخنگوی تجمع اعتراضی پناهندگان در چهارمین روز اعتصاب گرسنگی پناهجویان در شهر مونیخ وضعیت وخیم است. پنج نفر تا به حال به بیمارستان منتقل شده اند. یک دکتر معتمد پناهندگان مرتبا به آن ها سرکشی می کند و وضعیت سلامت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. در مجموع حدود 85 مرد و زن پناهنده در این تجمع اعتراضی شرکت کرده اند.

پناهجویانی که اعتصاب غذا کرده اند از کشورهای افغانستان، پاکستان و همچنین آفریقا هستند.

عرصه سیاسی آلمان به اتفاق آراء بر این عقیده اند که خواسته پناهندگان برای حق اقامت برای همه پناهجویان برآوردنی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.