رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است همچنان بحث بانک‌های بزرگ و قراردادهای کلان اقتصادی دچار مشکل است و آمریکایی‌ها چوب لای چرخ می‌گذارند با این حال نکات مثبت در جهت منافع ملی عملیاتی شده است.

ارزیابی بروجردی در مورد نکات منفی ومثبت برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، علاءالدین بروجردی در گفت‌گویی با اشاره به گزارش ۶ ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی درخصوص برجام گفت: به نظر می رسد گزارش برجام گزارشی متعادل و منصفانه بود که سعی کردیم هم نقض عهدهای آمریکا را به عنوان متهم ردیف اول برجام اعلام کنیم و هم نقاط مثبت و بخش های اجرا شده را به تصویر بکشیم.
نماینده مردم در بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه گزارش کمیسیون امنیت ملی گزارشی متعادل و مبتنی بر واقعیت ها بود، یادآور شد: کمیسیون معتقد است باید همواره با صداقت و صراحت با ملت بزرگ ایران صحبت کرد.
فشار آمریکا به بانک‌های بزرگ دنیا برای عدم معامله با ایران از نقاط منفی اجرای برجام است
وی در ادامه درخصوص نقاط ضعف و قوت اجرای برجام عنوان کرد: بخش تحریم که مربوط به آمریکاست و فشاری که این کشور به بانک های بزرگ آورده نقطه برجسته منفی است اما میزان صادرات نفت به حالت قبل از تحریم بازگشته است در صورتی که محدود به یک میلیون بشکه شده بود و عملا از حق مسلم خودمان که ثروت ملی مان بود نمی توانستیم استفاده کنیم.
امکان سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در کشورهای اروپایی و امکان انجام معاملات خرد با بانک‌ها از نقاط مثبت
بروجردی در ادامه با بیان اینکه امروز وضعیتمان نسبت به گذشته کاملا متفاوت است و حتی هواپیماهای ما که حق سوخت گیری در فرودگاه های اروپا نداشتند امروز این امکان را پیدا کرده اند، یادآور شد: برای ارسال امکانات مالی به سفارتخانه ها و مراکز کشورمان در خارج از کشور امکان تبادل با بانک ها را نداشتیم اما اکنون معاملات در حد خرد انجام می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: البته همچنان بحث بانک های بزرگ و قراردادهای کلان اقتصادی دچار مشکل است و آمریکایی ها چوب لای چرخ می گذارند با این حال نکات مثبت در جهت منافع ملی عملیاتی شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در  پایان خاطرنشان کرد: برای تصمیم گیری در این خصوص که آیا باید هنوز هم بر اساس برجام عمل کنیم یا نه، هیأت نظارت بر اجرای برجام باید تصمیم گیری کند اما یکی از گزینه هایی که این هیأت رصد می کند گزارش های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.