شعار سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب شد.

« ایران می‌خواند»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  سومین جلسه شواری سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ریاست سید عباس صالحی؛ معاون امورفرهنگی و اعضای شورا روز چهارشنبه (12 آبان ماه) برگزار شد. همایون امیرزاده؛ سخنگوی شورای سیاست‌گذاری درباره مصوبات این جلسه گفت: موضوع واسپاری نمایشگاه کتاب تهران به تشکل‌های نشر مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مصوب شد.  واسپاری نمایشگاه با تشکیل کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد. 

 وی افزود: بر این اساس مصوب شد کارگروهی با ترکیب اعضایی از شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران (آقایان علی اکبر اشعری و فریدون عموزاده خلیلی)، معاونت امور فرهنگی (علی اصغر سیدآبادی، امیرمسعود شهرام‌نیا و همایون امیرزاده) و سه نفر از اعضای شورای تشکل‌های نشر تشکیل شود. پس از معرفی نمایندگان شورای تشکل‌های نشر این کارگروه به بحث و تبادل نظر و ارایه راهکار جهت تکمیل فرآیند واسپاری نمایشگاه اقدام خواهد کرد. همچنین این نظرات جهت تصویب نهایی در شورای سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام خوهند شد. 

در این هفته شعار سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب شد.« ایران می‌خواند» ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در سراسر کشور طنین انداز می‌کند.

 در هفته گذشته داوران بخش عکس جایزه هنر و ادبیات محتشم معرفی شدند.مسعود زنده روح کرمانی، سیف الله صمدیان و ابراهیم صافی بخش عکس "جایزه هنر و دبیات محتشم" را داوری می کنند.همچنین در این هفته مراسم معرفی و رونمایی از کتاب «ساعت 16 به وقت حلب» به میزبانی نهاد کتابخانه ها و شهرداری منطقه 15 ناحیه 7 با حضور چند تن از مسئولین شهرستان قیامدشت،  گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس و دکتر سید حسن شکری نویسنده کتاب و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

کارگروه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع مراسم اربعین حسینی با حضور سید عباس صالحی؛ سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام احمدی؛ مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین، داریوش رضوانی؛ مشاور فرهنگی معاون وزیر، همایون امیزاده؛مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. سید عباس صالحی در این نشست با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین به عنوان یک رویداد از نظر گستره و تاثیرگذاری کیفی و کمی قابل توجه است. مناسک آیینی بسیاری در ادیان مختلف وجود دارد؛ در ادیان هندی نیز مناسکی شبیه به این رویداد وجود دارد اما اربعین از نظر حضور ملیت‌های مختلف، گستره جغرافیایی، فضای مناسک و بسیاری موارد دیگر اگر نگوییم بی نظیر، کم نظیر است.  

  غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی در جمع زبان‌شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی،  با اشاره به اینکه این غفلت، در آموزش زبان از باقی رشته‌ها بیشتر است و برخی به دلیل ایرانی بودن و آشنابودن به زبان فارسی خود را بی نیاز از دانستن نحوه آموزش زبان فارسی می دانند،بیان کرد: این عیب بزرگی است و خودآگاهی به این عیب و آگاه شدن از این ضعف و نقص، اولین قدم برای برطرف کردن آن است و اینکه متوجه شدیم که باید در محافل دانشگاهی، رشته و تخصصی تحت عنوان آموزش زبان خودی به غیر یا همان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان وجود داشته باشد، طلیعه یک ‌آینده خوب است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.