قدس آنلاین- بجنورد: سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای طرح پاییزه کتاب در این استان خبرداد.

اجرای طرح پاییزه کتاب در خراسان شمالی

رضا رضایی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، افزود: این طرح از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغازفصل پاییزتسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب به آدرس ketab.ir  و تایید ، می‌توانند کتاب های خود را که با ضوابط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با تخفیف به خریداران بفروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

رضا رضایی  بیان داشت: زمان شروع طرح از ٢٤ آبان و تا ٢٤ آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت و کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب کتابفروشی با تاریخ معتبر باشند.

وی تصریح کرد: کتاب های کمک درسی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب هایی که در سایت خانه کتاب نباشد مشمول تخفیف نمی شود.

رضایی سقف تخفیف برای هر کتابفروشی در مرحلۀ اول تا 20 میلیون ریال دانست و افزود: افزایش این مبلغ منوط به مواردی شامل میزان فروش ، اطلاع رسانی محلی در مورد طرح توسط کتابفروش، تولید خبر مرتبط با طرح  و انعکاس آن در سطح شهر و رسانه های محلی، اطلاع رسانی در مورد طرح در فضای مجازی می باشد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان شمالی سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است، خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی که عضو طرح هستند تا سقف یادشده خرید کند.

رضا رضایی ایجاد زیر ساخت نرم­ افزاری لازم برای اجرای طرح، تهیه و تولید دیتای مورد نیاز برای اجرای طرح، پرداخت تسهیلات به کتابفروشی ها حداکثر تا ١٥ روز بعد از خاتمۀ طرح و راهنمایی، آموزش و پشتیبانی از کتابفروش ها در طول مدت اجرای طرح را از تعهدات خانه کتاب برشمرد.

وی در خصوص شرایط شرکت کتابفروشی ها در این طرح خاطرنشان کرد: کتابفروشانی که متقاضی شرکت در طرح «پاییزه کتاب» هستند می بایست شرایطی از جمله مجهز بودن کتابفروشی به رایانه و دسترسی به اینترنت،داشتن «پروانه کسب کتابفروشی» با تاریخ معتبر، ثبت کتاب فروخته شده در سایت خانه کتابketab.ir،ثبت کتاب به هنگام فروش؛ ،نصب پوستر « پاییزه کتاب» در ورودی و قابل رؤیت ترین فضای ممکن در طول برگزاری طرح را دارا باشند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.