قدس آنلاین - یزد : مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت :هم اکنون به تعداد ۱۵ هزار و ۷۲۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک معیشت پرداخت می شود این در حالی است که ۲۸ هزار و ۷۲۹ خانوار نیازمند از خدمات یک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند.

پرداخت بیش از ۵۶ میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان یزدی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محسن علیزاده درتشریح خدمات ارائه شده این نهاد با بیان اینکه طی ۶ ماهه ابتدای سالجاری ۵۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد، اظهارداشت : تعداد ۶ هزار و ۹۱۸ خانوار تحت پوشش این نهاد  از کار افتاده ودارای بیماری سرپرست، ۲۵۰ خانواده بد سرپرست، ۲۰۵ خانوار سرباز، ۶۱۰ خانواده زندانی، ۲۴۴ خانواده فاقد والدین، هفت هزار و ۸۹۵ خانوار فوت سرپرست، ۶۴۵ خانوار متارکه، دو هزار و ۴۲۳ خانواده مطلقه، ۷۳ خانواده معلول و ۳۵ خانوار مهاجر و ۹ هزار و ۴۳۱  سایر خانوار نیازمند به حمایت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۲ بیمار صعب العلاج و ۶۷ بیمار خاص تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ارائه سبد غذایی به کودکان دچار سوء تغذیه در قالب طرح امنیت تغذیه از جمله اقدامات حمایتی این نهاد است و در این خصوص طی ۶ ماهه نخست امسال ۶ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال برای تهیه سبد غذایی یک هزار و ۴۴۷ کودک زیر ۶ سال هزینه شد، این سبد های غذایی ماهانه به خانواده های مشمول ارائه می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی جامعه تحت حمایت هم گفت: هم اکنون حق بیمه تامین اجتماعی یک هزار و ۲۰۷ خانواده دارای زن سرپرست خانوار و دو هزار و ۱۱۷ مجری طرح های اشتغال این نهاد به صورت ماهانه پرداخت می شود و در این زمینه بیش از ۱۸ میلیارد ریال در ۶ ماهه ابتدای امسال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال دو هزار و ۶۰۲ مددجوی این نهاد توانمند شده و از حمایت خارج شده اند افزود: کمیته امداد استان یزد طی این مدت ۱۳۸ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۸۵۴ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است که این تعداد متقاضی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد را نشان می دهد.

علیزاده با اشاره به افزایش ۱۰۶ درصدی اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت استان طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزائی و همچنین فراگیری آموزشهای لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفائی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج میشوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۶ وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و ۶۹۲ از محل قرض الحسنه بانکی و ۶ مورد هم به عنوان تسهیلات تلفیقی بوده است، تصریح کرد: طرح های ایجاد شده در بخش کشاورزی ۱۷۸ مورد بیش از ۳۰ میلیارد ریال، دامپروری ۱۶۸ مورد ۲۷ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال، شیلات یک مورد ۸۰ میلیون ریال، صنایع دستی ۴۹ مورد سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال، فعالیتهای صنعتی و معدنی ۱۱۸ مورد ۱۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و خدمات ۳۴۰ مورد ۵۹ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد خاطر نشان ساخت: تعداد ۹۲۶ مددجوی تحت حمایت هم با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در نیمه نخست امسال نسبت به رفع گوشه ای از مشکلات خود در زمینه های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند، به همین منظور طی ۶ ماهه نخست سالجاری ۲۰میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به ۹۲۶ خانواده تحت حمایت و افراد نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است.

شایسته ذکر است هم اکنون به تعداد ۱۵ هزار و ۷۲۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک معیشت پرداخت می شود این در حالی است که ۲۸ هزار و ۷۲۹ خانوار نیازمند از خدمات یک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.