قدس آنلاین - سعید کوشافر: عکس مرد جالب بود، در یکی از شهرهای آمریکا، از همان شهرهایی که برخی حسرت سفر به آنها را دارند چه رسد به اینکه بتوانند اقامت داشته باشند.

کلاهبرداری میلیاردی ممل آمریکایی از زنان بیوه

زن از مرد خواست تا برایش از حال و هوای آن شهر بگوید و مرد طی ماه‌های گذشته بارها و بارها از زندگی آرام خود گفته بود آنهم در سرزمین یانکی‌ها، این ارتباط منجر به بروز عشقی میان این دو شده بود. عشقی که بیشتر از سوی این زن ابراز می‌شد و آنسو مردی بود که در خارج کشور زندگی و کار می‌کرد.

انگار تمام درها برای وصال این دو معشوق بسته بود، زن تقاضای ویزا کرد که صادر نشده پس از مرد خواست که برای ازدواج به ایران بیاید و بعد از ازدواج همراه هم به آمریکا بروند.

مرد اما می‌گفت که نمی‌تواند، چرا که موقعیت شغلی‌اش به خطر می‌افتد و شاید دیگر نتواند موقعیت قبلی‌اش را بدست آورد.

اما همین مرد که این قدر نگران موقعیت شغلی‌اش بود، زمانیکه دید زن حاضر است به هر دری بزند تا با او ازدواج کرده و این عشق را به سرانجام برساند، دست از کار و شغل شست و به زن مژده داد که عازم ایران شده است، او باید حسابی در یکی از بانک‌های ایران باز کند و مبلغی بسپارد تا بتواند تمام سرمایه‌اش را به کشور وارد نماید.

زن که رویاهایش را در قاب زندگی می‌دید، بلافاصله عازم بانک شد و 270 میلیون به حساب مرد واریز کرد، اما پس از آن دیگر نه از مرد خبری شد نه از پول.

زن بعد از مدتی کاملاً ناامید شد و راهی کلانتری و شکایت شد، او در تنظیم شکایتش گفت که برای یافتن شوهر مناسب و در حالی که به شبکه‌های اجتماعی اعتماد نداشتم، در یک سایت همسریابی عضو شدم. مدتی بعد پیامی برایم ارسال شد، از سوی مردی میانسال حدود 45 ساله که مدعی بود ساکن خارج از کشور است.

زن گفت: وقتی که می‌دیدم هم تیپ ظاهری و هم سن و سال مرد با من همخوانی دارد و سکونتش در خارج از کشور بزرگترین برگ برنده و باعث افتخار من در میان اقوام و آشنایان است به او جواب دادم و خواستم که بیشتر با هم آشنا شویم.

زن ادامه داد: در جریان این آشنایی مرد میانسال گفت که مدتی است از آمریکا به ایران آمده چرا که پدر و مادر خودش و همچنین همسرش در جریان یک تصادف فوت کرده‌اند، او آمده تا علاوه بر برگزاری مراسم، تکلیف ارثیه و اموال و املاک پدرش را مشخص کند و مدتی بعد عازم آمریکا خواهد شد.

زن در ادامه با بیان اینکه مدتی است از شوهرش طلاق گرفته و همین مسأله باعث شده تا میان اقوام حرف و حدیث          پشت سرش باشد و بسیاری او را سرزنش کنند که دیگر شوهری مانند قبلی پیدا نخواهی کرد، اظهار داشت: با خودم فکر کردم وقتی این مرد شوهرم شود و او را به  فامیل نشان دهم دهن همه را خواهم بست، پس یک دل نه صد دل به او علاقه‌مند شدم.

تا اینکه مرد پیام داد که او هم به من دلباخته شده و به آمریکا برگشته تا تمام اموالش را به ایران منتقل کند اما با مشکلی مواجه شده بود که باید یک ال سی در یک بانک ایران باز کرده و مقداری پول به حساب وی واریز شود و من هم بلافاصله به بانک رفته و 270 میلیون به حسابش ریختم، اما بعد از واریز پول دیگر از او خبری نشد و احتمال می‌دهم که یا گرفتار مشکلی شده یا کلاهبردار بوده است.

بررسی‌های پلیسی آغاز شد و مأموران پلیس فتا خیلی سریع و با ردزنی‌های فنی و تخصصی توانستند در مدت کوتاهی این متهم را شناسایی و سپس دستگیر کنند.

زن برای شناسایی به قرارگاه پلیس احضار شد، جایی که افسر پرونده به زن گفت نه تنها این مرد کلاهبردار است که در بررسی رایانه او مشخص شده که هیچ عشق و عاشقی در کار نیست و مانند این زن بسیارند کسانی که طعمه چرب زبانی متهم شده‌اند.

سرهنگ کاکوان، رئیس پلیس فتای پایتخت با این اینکه متهم هنگام آشنایی، خود را فردی بین 30 تا 40 ساله و دارای مدرک دکتری از کشور آمریکا معرفی کرده بود، اظهار کرد: اما در بررسی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده متولد سال 67 بوده و مدرک تحصیلی‌اش نیز نه دکتری بلکه سیکل است.

وی با اشاره به شناسایی دیگر طعمه‌های این مرد جوان افزود: تاکنون چهار قربانی دیگر این مرد که همگی از زنان تحصیل کرده بودند شناسایی شده و این فرد از یکی از آنان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال، از فرد دیگری 470 میلیون ریال و از دو نفر دیگر نیز به ترتیب 340 و 170 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

کاکوان با اشاره به حضور مالباختگان در مقر پلیس فتا گفت: تمامی پنج نفری که این مرد از آنان کلاهبرداری کرده بود پیشتر سابقه ازدواج داشته و یا همسرشان فوت شده یا از همسر خود جدا شده بودند و شیوه آشنایی‌شان با متهم نیز یکی از سایت‌های همسریابی بوده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به اعترافات فرد دستگیر شده اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی اذعان کرد که با جست‌وجو در سایت‌های همسریابی اقدام به شناسایی زنانی که بیشتر سابقه ازدواج داشتند کرده و با معرفی خود به عنوان شهروند یکی از ایالت‌های آمریکا اقدام به جلب اعتمادشان کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی مالباختگان به شیوه‌ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، اضافه کرد: متهم درباره اینکه چرا قربانیان خود را از میان زنان بیوه یا مطلقه انتخاب کرده است به کارآگاهان گفت که دلیلش برای انتخاب این افراد این بوده که آنان وضعیت مالی بهتری نسبت به دختران مجرد داشته و با توجه به اینکه استقلال مالی بیشتری نیز دارند راحت‌تر این مبلغ را در اختیارش قرار می‌دادند.

کاکوان افزود: متهم به شکلی کاملاً زیرکانه بدون آنکه درخواست خود را مستقیم مطرح کند این زنان را فریب داده و در واقع طوری پول را از آنان گرفته که این افراد گمان کنند که با اختیار و اراده خودشان و برای کمک به همسر آینده پول را در اختیارش قرار داده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.