رسانه های آلمانی با استناد به پاسخ دولت آلمان به درخواست فراکسیون حزب چپ از افزایش چشمگیر جنایات و جرائم علیه پناهندگان در سال ۲۰۱۶ خبر دادند.

افزایش چشمگیر جرائم علیه پناهندگان در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشور از شروع سال جاری میلادی بیش از 1800 جرم و جنایت علیه پناهندگان ثبت شده است.

از جمله شهرها و مناطقی که شمار حملات به پناهندگان در آن ها بسیار بالا بوده است عبارتند از برلین، کوتبوس، کمنیتز، فلنسبورگ، درسدن، کنستانس و گوبن در براندنبورگ . در سراسر آلمان حدود 1189 مظنون در ارتباط با این گونه جرائم تحت تعقیب قرار گرفته اند.

یک سخنگوی وزات کشور آلمان روز گذشته اعلام کرد که بر اساس ارزیابی های سازمان های امنیتی همچنان انتظار می رود که صحنه های راستگرای افراطی مسئله پناهندگان را به ابزار و آلت دست خود قرار داده و از آن بهره برداری کنند. در این ارتباط همچنین انتظار جرائم خشونت آمیز جدی می رود. در کنار جنایات عاملان فردی افراطی و گروه های کوچک همچنین انتظار تشکیل سازمان های تروریستی می رود.

بر اساس اعلان وزارت کشور آلمان ایالات این کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در مجموع حدود 1803 حملات علیه پناهندگان در خارج از محل اقامت آن ها را گزارش داده اند. همچنین 813 جرم و جنایت دیگر علیه اقامتگاه های مسکونی یا خالی از سکنه پناهندگان گزارش شده است.

این در حالی است که در تمام سال 2015 اداره فدرال جنایی آلمان 1031 مورد حمله به اقامتگاه های پناهندگان را ثبت کرده بود و در سال 2014 نیز پلیس 199 مورد از این گونه جرائم را گزارش کرده بود.

بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ، همچنین از شروع سال جاری میلادی 142 مورد جرائم علیه کمک کنندگان و سازمان های حمایت کننده از پناهندگان ثبت شده است.

شمار جرائم علیه پناهندگان و پناهجویان به ابتکار وزارت کشور آلمان در سال جاری میلادی برای اولین بار به صورت جداگانه ثبت شده است. پیش از آن این گونه جرائم در گروه جرائم بیگانه ستیزانه و همراه با آن مورد بررسی قرار می گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.