قدس آنلاین - یزد : استاندار یزد گفت: تولیدات استان باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت برخوردار باشد، چون هر چه بتوانیم کالایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر در استان تولید کنیم در بازار رقابتی جهان موفق تر هستیم

مثلث مدیریت، فناوری و توسعه، در رونق اقتصاد ی واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیرگذار است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در آیین تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان اظهارداشت : مثلث مدیریت، فناوری و توسعه، در رونق اقتصاد و واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیرگذار است و این اصل مهم باید مورد توجه کارآفرینان و صادر کنندگان استان، قرار گیرد.
وی افزود: تولیدات ما یا سفارشی یا غیرسفارشی است اما آنچه مهم است اینکه تولیدات غیر سفارشی نمی تواند بازار پایداری داشته باشد و ما هنگامی می توانیم صادرات پایدار داشته باشیم که تولید سفارشی داشته باشیم.
میرمحمدی تصریح کرد : تولیدات سفارشی از الزامات خاص خود برخوردار است و این الزامات شامل ثبات و استمرار تامین و تولید کالا، جلب اعتماد مشتری، بازاریابی و مذاکره مناسب، رقابت در قیمت و کیفیت کالا و پیش بینی وضعیت بازار در کوتاه مدت است.

استاندار خاطرنشان ساخت : بازاریابی و جلب اعتماد بازار از مهم ترین مولفه ها در توسعه صادرات است، باید با ارائه کالای مرغوب و با کیفیت اعتماد مشتری را جلب و در کنار کیفیت بالا کوشش کنیم تنوع، نوگرایی و تعدد سلیقه ها را نیز مد نظر قرار دهیم و تولیدات ما باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت پذیری بالا برخوردار باشد زیرا اگر نتوانیم پاسخگوی نیاز مشتری باشیم، بازار را از دست خواهیم داد.


اهمیت صادرات و توسعه بازارهای خارجی

«میرمحمدی» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اهمیت صادرات و توسعه بازارهای خارجی درامر تولید، گفت: هم اکنون اگر چه از زیرساخت های خوب صادراتی بهره مند هستیم اما هنوز هم این زیرساخت ها به طور کامل پاسخگوی هدف های صادراتی نیست.
وی زیر ساخت های صادراتی را شامل زیرساخت های سخت افزاری مانند حمل و نقل، انبار، بسته بندی و زیر ساخت های نرم افزاری مانند قوانین و مقررات و تعرفه های بسته های حمایتی دانست و افزود: ساختار سازمانی صادرات استان نیز باید ازیک انسجام و ارتباط تکمیلی و سازنده برخوردار باشد .
استاندار یزد در پایان سخنان خود بر ایجاد روابط موثر میان سازمانهای حمایت کننده و فعال درعرصه صادرات استان و سازمان توسعه تجارت تاکید کرد.


کارآفرینان در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین تجلیل، گفت: کار آفرینان در خط مقدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و عصای دست مسئولان استان هستند.
«سیدابوالفضل موسوی» به اهمیت کار کارآفرینان، تولید کنندگان و صادر کنندگان استان اشاره کرد و از مسئولان استان خواست برای کارآفرینان و صنعتگران یزدی فرش قرمز پهن و از آنها در تمام حوزه ها پشتیبانی کنند.
گفتنی است در پایان این همایش از 25 صادر کننده برگزیده استان یزد با اهدای تندیس همایش، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.