قدس آنلاین - ساری: یک گروه چینی از طرح های آب منطقه ای مازندران بازدید و در پایان سه بسته پیشنهادی جهت سرمایه گذاری به آنان ارائه شد.

سرمایه گذاری چینی ها در طرح های آب منطقه ای مازندران

این گروه چینی از طرح های چالوس و سردآبرود، هراز ، کسیلیان و سجاد رود بازدید و در پایان با حضور در شرکت آب منطقه ای مازندران با مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تشریح قابلیت های سرمایه گذاری در استان از جمله در بخش آب گفت: طرح های این شرکت به لحاظ شرایط اقلیمی خاص از ابعاد گوناگون از جمله تولید محصولات کشاورزی، تامین آب شرب و گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

دکتر محمد ابراهیم یخکشی افزود: اولویت ما ابتدا  سرمایه گذاری در طرح  های پیشنهادی است ولی از فاینانس و مدل ترکیبی آن ( بخشی سرمایه گذاری و بخشی دیگر فاینانس) نیز استقبال می کنیم .

وی سه بسته پیشنهادی از جمله بسته سد کسیلیان  و طرح آبرسانی آن، سد سجاد رود و طرح آبرسانی آن و همچنین احداث نیروگاه برقابی را ارائه داد و خاطرنشان ساخت: سایت نیروگاه برقابی به ظرفیت حدود 700 مگاوات در استان  شناسایی و آماده واگذاری جهت سرمایه گذاری است.

سپس یکی از مدیران طرح به تشریح مشخصات فنی بسته های معرفی شده پرداخت و گفت: مطالعات سد کسیلیان با ارتقاع 105 متر و حجم مخزن 56 میلیون متر مکعب و سد سجاد رود با ارتفاع حدود 66 متر و حجم مخزن 22 میلیون متر مکعب انجام و آماده  سرمایه گذاری و اجراست .

همچنین در این جلسه  سرپرست گروه چینی با معرفی توانمندیها شرکت مطبوع خود در سطح بین المللی به ویژه در حوزه سد سازی و مهندسی آب گفت: این شرکت هم اکنون در 24 کشور جهان پروژه های متعدد در زمینه منابع آب، بزرگراه، فرودگاه و نیروگاه اجرا کرده و در 22 کشور پروژه های عمرانی در دست اجرا دارد که امیدواریم بتوانیم با توافقی که با شما می رسیم کشورتان یکی دیگر از این کشورها باشد که در آنجا سرمایه گذاری می کنیم.

در پایان مقرر شد مدل و پیش نویس توافق نامه اولیه در روزهای آتی تهیه و به امضاء طرفین برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.