قدس آنلاین یزد : استاندار یزد گفت: هر اتفاقی مانند وضعیت ساختاری، حمایتی و روش کار که روی بازار اثر می گذارد باید شناسایی و در مسیر توسعه صادرات استان، نسبت به آن اقدامات موثر صورت گیرد

وضعیت ساختاری صادرات استان شناسایی شود

به گزارش قدس آنلان از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارداشت : قابلیت های تولید، توسعه صادرات و توانمندی های استان در این زمینه بررسی و جمع بندی شده و از سوی دیگر، مشکلات و موانع بهره مندی از این ظرفیت ها نیز  مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی افزود: نشست های هم اندیشی و تبادل نظری که باید برای بیان راهکارها و نیز روابطی که باید بین مجموعه سازمانی صادرات کنندگان و تولید کنندگان وجود داشته باشد، تشریح و محورهای حل این موضوعات نیز  مشخص شده است.

میرمحمدی تصریح کرد : بررسی های صورت گرفته، زمینه انجام اقداماتی برای حل مسائل  پیش روی صادرات استان را فراهم آورده و کوشش های خوبی در این زمینه انجام شده است اما با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، نیازمند تداوم و انجام فعالیت های بیشتری در این راستا هستیم.

وی  خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه تسهیلات در گدشته با نرخ 28 درصد پرداخت می شد اما امروز به نرخ 18 درصد رسیده است  ولی به دلیل مشکلات اقتصادی هنوز نیز مسائلی در زمینه تولید و صادرات وجود دارد.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت شناخت بازار اشاره کرد و افزود: شناخت بازار و کیفیت تولید از موضوعات مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا اعتماد بازار و در پی آن افزایش صادرات را فراهم کند.
استاندار گفت : سازمان توسعه تجارت اگر ارتباطات استانی را به گونه ای تعریف کند که استان ها مشکلاتی که با آن روبرو هستند را به صورت تعاملی مطرح و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، می توان امیدوار بود که با شناخت صورت گرفته اقدامات اثرگذار موفق تری در کشور انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.