قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: برنامه های که در تابستان برای مهارت آموزی دانش آموزان در منطقه آزاد اروند انجام شد کار بسیار ارزنده ای بود که باموفقیت انجام شد.

طرح حرفه‌آموزی دانش آموزان در منطقه آزاد اروند با موفقیت اجرا شد

عبدالنبی سواعدی در جلسه بررسی بازخورد طرح حرفه‌آموزی دانش آموزان در اوقات فراغت با مدیران منطقه آزاد اروند بر تعامل و همکاری دوجانبه تاکید کرد.
سواعدی به سفارشی کردن آموزش های مهارتی پرداخت و گفت: خروجی فنی و حرفه ای افرادی دارای توانمندی مهارتی است و با این رویکرد و طبق سفارش صنایع و بازار کار افرادی دارای توانمندی و مهارت خاص آن شغل تربیت و معرفی می شوند.
وی بر تشکیل کارگروه مهارت آموزی و اشتغال درمنطقه آزاداروندتاکید کرد و افزود:با تشکیل این کارگروه می توان شغل هایی که توسط صنایع بوجود می آید شناسایی و طبق این شغل ها آموزش مهارتی ارائه نمود و جوانان را برای شغل های آینده آماده و شاهد کاهش بیکاری درمنطقه شد.
سواعدی اظهار کرد:باید فرهنگ مهارت آموزی را گسترش داده و با شناسایی افراد جویای کار فاقد مهارت آنها را مطابق نیاز شغلی آموزش داده و با این عمل از خیلی مسائل و مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد.
وی بیان کرد:در جهان امروز تا زمانی که توسعه منابع انسانی اجرا نشود هیچ توسعه ای در هیچ جای جهان اتفاق نمی افتد.
سواعدی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت مسابقات ملی مهارت خاطر نشان کرد:استان خوزستان در ادوار گذشته رتبه پانزدهم کشور را داشت و اکنون در رتبه پنجم قرار دارد که با پشتیبانی و حمایت همه دستگاه ها می توان جایگاه استان را در مسابقات ملی مهارت ارتقاء داد و باعث جذب حداکثری نوجوان و جوانان برای کسب مهارت شد.
دردادمه این نشست مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در این طرح ۲۰۰ نفر از شهرستان آبادان و ۳۰۰ نفر از شهرستان‌های خرمشهر و مینو شهر حضور داشتند.
سید علی موسوی افزود: این طرح به‌منظور افزایش توانایی و گسترش خلاقیت دانش آموزان برگزار شد.
 موسوی بابیان اینکه این آموزش در افزایش توانایی و ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه تأثیرگذار است، اظهار داشت: حرفه‌آموزی از عوامل ایجاد اشتغال مولد است.
وی عنوان کرد: با شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح می‌توان مراحل بعدی را بهتر اجرا کرد.
درپایان این جلسه مدیران ادارات شرکت کننده دراجرای طرح به بیان دیدگاه ها ونطقه نظرات اجرای بهترطرح مهارت آموزی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.