قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : یکی از شعارهای اصلی دولت یازدهم در پیش گرفتن خط مشی اعتدال و استقبال از انتقادات بود از همین رو انتظار می رود دولت و نمایندگان آن در استان با سعه صدر بیشتری رفتار کرده تا سفر وزراء و مسئولان کشوری به استان تنها به یک بازدید تبلیغاتی صرف مبدل نشود.

گزینش خبرنگار، راه فرار مسئولان از پاسخگویی به رسانه های منتقد

قدس آنلاین به نقل از هورنیوز؛ امروزه جهان به عنوان یک دهکده بزرگ تلقی شده و اخبار به سرعت در همه جا مخابره می شود از همین رو مردم به ویژه مسئولان برای رسانه ها اهمیت زیادی قائل هستند.

این درحالیست که در سال های گذشته نوع برخورد مسئولان نشان از آن دارد که آنها در برابر هرگونه نقد و سؤالی از جانب رسانه ها، که نمایندگان مردم هستند واکنش نشان داده و تنها در شرایط حساس و برای بیان دستاوردهای خود به سراغ خبرنگاران و رسانه ها می روند.

شرایط، اما در استان خوزستان به مراتب از این نیز بدتر است و روابط عمومی بسیاری از ادارت با حذف رسانه های منتقد به دنبال ایجاد حاشیه امن برای خود هستند.

چند روز پیش بود که وزیر جهادکشاورزی با هیئتی همراه به خوزستان سفر و از طرح احیای اراضی خرمشهر و آبادان دیدن کرد. اما نکته قابل تأمل عدم دعوت از خبرنگاران رسانه های مختلف و همراهی نکردن آنان در این سفر بود.

پیش از این نیز بارها مشاهده شده مسئولان کشوری و وزراء در سفر به استان خوزستان خبرنگاران و عکاسان مورنظر را با خود همراه و در سایه عدم نظارت و بی توجهی مسئولان استانی، خبرنگاران رسانه های مختلف استان از دعوت در جلسات و بازدیدها محروم می شوند تا چند خبرنگار همسو با مسئولان تنها به درج گفته ها و بازدیدها بپردازند و در این میان سؤالات بسیاری بی جواب باقی می ماند!

گفتنی است تاکنون انتقادات بسیاری به مشکلات  زیست محیطی و فنی ایجاد شده توسط مؤسسه جهادنصر وارد شده از همین رو هفته گذشته روابط عمومی این مؤسسه از برگزاری تور یک روزه برای خبرنگاران استان جهت بازدید از طرح و بیان سؤالات خود خبر داد اما به فاصله اندکی از خبر سفر وزیر کشاورزی به استان این برنامه لغو شد.

یکی از شعارهای اصلی دولت یازدهم در پیش گرفتن خط مشی اعتدال و استقبال از انتقادات بود از همین رو انتظار می رود دولت و نمایندگان آن در استان با سعه صدر بیشتری رفتار کرده تا سفر وزراء و مسئولان کشوری به استان تنها به یک بازدید تبلیغاتی صرف مبدل نشود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.