قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از صدور کاراکارت برای ۳۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی استان خبر داد.

۳۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی صاحب کارا کارت شدند

مجید درویشی در گفتگو با قدس آنلاین در بیرجند؛ اظهارداشت: بیش از ۱۳ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر در استان خراسان جنوبی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان برای بازنشستگان و مستمری بگیران تحت حمایت این سازمان اظهارکرد: اولین خدمت صدور این کارت‌ها برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بوده است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تا کنون برای ۳۰۰ بازنشسته متقاضی در استان این کارت صادر شده است، بیان کرد: اعتبار این کارت‌ها چهار برابر میانگین حقوق و مزایای متقاضی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اجرای طرح کارت های خرید کالا (کاراکارت) را یکی از برنامه های مهم دولت برای تحریک بازار و خروج از رکود اقتصادی دانست و افزود: سود تسهیلات این کارت‌ها ١٢ درصد تعیین شده و با بازپرداخت ۱۲ ماهه است.

درویشی با اشاره به آسانی استفاده از این تسهیلات و عدم نیاز به طی مراحل اداری و معرفی ضامن، گفت: این اقدام سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارائه خدمات مناسب حال بازنشستگان و برای جلب رضایت آنان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شروع پرداخت اقساط پس از اولین خرید در ماه بعد انجام می‌شود، ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای دریافت این کارت‌ها می‌توانند به شعب بانک رفاه که حقوق می‌گیرند مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در اجرای این طرح منابع دولتی درگیر نیست و صرفا توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: افزایش قدرت خرید جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح اشتغال از جمله اهداف اجرای این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.