یک استاد دانشگاه گفت: انتهای دیپلماسی سنتی ما در قبال آمریکا برجام بود و باید از ظرفیت‌های جدیدی از این پس استفاده شود.

برجام نشان داد که رابطه ایران و آمریکا درست شدنی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،‌ فواد ایزدی استاد دانشگاه در سخنانی در نشست "پیامدهای راهبردی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"که عصر روز یکشنبه در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد گفت: چه کلینتون و چه ترامپ دشمن برجام هستند.

وی با انتقاد و ابراز تاسف از این که در کشور درباره آمریکا اجماع وجود ندارد اظهار کرد: بحث آمریکا جنبه سیاست داخلی در ایران پیدا کرده است و این به کشور ضربه می‌زند. اگر فشارها با انتخاب یکی از دو کاندیدای ریاست‌ جمهوری اجماع نسبت به آمریکا اهمیت بیشتر پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات اخیر فیلیپ هاموند رییس خزانه‌داری انگلیس در مراسم اهدای جایزه موسسه چتم هاووس به جان کری گفت حتی هاموند که در زمان مذاکرات وزیر خارجه انگلیس بود نسبت به اجرا نشدن تعهدات آمریکا در رفع تحریم‌ها انتقاد کرده است و گفته که قرار بود ایرانی‌ها هم منافعی از برجام داشته باشند و در مقابل جان کری پای حوثی‌ها و حزب‌الله و حمایت ایران از آنها را به میان می‌کشد. بنابراین تجربه برجام نشان داد که رابطه ایران و آمریکا درست شدنی نیست تا وقتی ایران ایران است و آمریکا آمریکا.

ایزدی با تاکید بر توجه به دیپلماسی عمومی در تعاملات سیاست خارجی کشور گفت: انتهای دیپلماسی سنتی ما در قبال آمریکا برجام بود و باید از ظرفیت‌های جدیدی از این پس استفاده شود. هم چنین معتقدم در نگاه به سیاست خارجی آمریکا در آینده و دولت بعدی باید از منظر دیپلماسی عمومی به آن نگاه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.