قدس آنلاین- شاهرود - بابامحمدی :رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه خرید البرز شرقی یکی از کارهای اندیشمندانه شورا و شهرداری است، گفت: خرید البرز شرقی ذخیره ای برای آینده شهر است.

خرید البرز شرقی ذخیره ای برای آینده شهر است

رمضانعلی باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی از عملکرد شهرداری شاهرود در محل سالن اجتماعات شورا ضمن تاکید بر اینکه با خرید شرکت ذغالسنگ البرز شرقی حفاظت 20هکتار فضای سبز شهری تضمین شده است، افزود: شهرداری برای زنده نگه داشتن 20هکتار فضای سبز تمام امکانات خود را بسیج کرده است.
وی با بیان اینکه خرید این مجموعه با همفکری بزرگان و کارشناسان شهر انجام شده است، اظهار داشت: درختان شش های تنفسی ما هستند و ما با خرید این مجموعه از 20هکتار شش تنفسی حفاظت کردیم.
ضرورت خرید کل مجموعه 42هکتاری البرز شرقی
رئیس شورای  اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه ضرورت خرید کل مجموعه 42هکتاری البرز شرقی سوال خیلی از مردم شهر است، ابراز داشت: این مجموعه طبق بر آورد اولیه 21میلیارد تومان قیمت گذاری شد که بنا به پیشنهاد خرید مدیر عامل قبلی به شهرداری  و شورا پیگیری شد.
باقری در ادامه افزود: بعد از اینکه شهرداری طی نامه ای درخواست خرید 30میلیارد تومانی را ارائه داد قیمت پایه و اولیه این مجموعه توسط سازمان خصوصی سازی به 51میلیارد تومان تغییر داده شد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری با مبلغ 87میلیارد تومان این مجموعه را در مزایده رسمی خریداری کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه 20هکتار فضای سبز این مجموعه در 42هکتار مساحت پخش است و امکان تفکیک آن وجود نداشت شهرداری ملزم به خرید کل مجموعه شده است.
به زودی 8هکتار این مجموعه به نام شهرداری سند خواهد خورد
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه سازمان فضای سبز شهرداری کار رسیدگی به درختان در این مجموعه را بر عهده گرفته است، خبر داد: ظرف مدت دو روز آینده 8هکتار این مجموعه که شامل قسمتهایی از فضای ورزشی است به نام شهرداری در تهران سند خواهد خورد.
باقری با اشاره به اینکه با خرید این مجموعه تمامی سازمانهای شهرداری در این مکان استقرار پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: با استقرار سازمانهای شهرداری و فروش مکانهای قبلی ارزش افزوده زیاده بدست می آید که شهرداری می تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل کند.
شورا در سال جاری 280مصوبه داشته است
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 280مصوبه تلاش این شورا بوده است، گفت: از مجموع این مصوبات 12مصوبه فرهنگی ،54مصوبه اجتماعی،23مصوبه عمرانی، 10مصوبه متفرقه، 29مصوبه نیروی انسانی، 2مصوبه ادارات ، 15مصوبه مالی و عوارضی، 2مصوبه سازمان های شهرداری، 26مصوبه کمسیون ماده پنج، 2مصوبه سرمایه گذاری و 24مورد مربوط به توافقات بوده است.
باقری با بیان اینکه بسیار خرسندیم که اعضاء شورای شهر با نگاه کارشناسی به امور رسیدگی می کنند ، افزود: از این مجموع فقط 5مصوبه مورد اعتراض کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفته است که این تعداد به نفع شورای شهر تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه سد معبر در شاهرود فقط با تلاش شهرداری حل نخواهد شد، عنوان کرد: تمامی ارگانهای ذی ربط در رفع سد معبر باید همکاری کنند.
المان میدان الغدیر شاهرود تصویب شد
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با این خبر که المان میدان الغدیر شاهرود به تصویب نهایی رسیده است، ابراز داشت: این المان بعد از کارشناسی های انجام شده و با توجه به نام میدان ، یاد آور واقع غدیر است.
باقری در ادامه اظهار داشت: این المان متشکل از 800مترمربع مساحت سطح و با ارتفاع 30متر مربع فضا سازی از کف جزء کارهای در حال انجام شهرداری در سال جاری خواهد بود.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم اولویت اول شورا و شهرداری است ، بیان داشت: شهرداری و شورا تمام قسمت های شهر را با نگاه توزیع عادلانه در راستای خدمات و امکانات شهرداری می بینند.
شهرداری هیچ قصوری در تملک البرز شرقی نداشته است
شهردار شاهرود در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری هیچ قصوری در تملک البرز شرقی نداشته است، گفت: بعد از مزایده سند البرز شرقی به دلیل مشکلات مالی توسط تامین اجتماعی توقیف شده است که طی حکمی از تهران ظرف مدت یک ماه تامین اجتماعی این ملک را آزاد خواهد کرد.
سید حسن میر فانی با بیان اینکه مجموعه البرز شرقی طی یک ماه فرصت دارد تا مشکلات خود را با تامین اجتماعی حل کند، افزود: این مجموعه با 45هزار متر مربع عیانی و مستقر شدن سازمانهای شهرداری ذخیره خوبی برای شاهرود است.
وی با اشاره به اینکه جا بجایی و یک پارچه شدن مجموعه شهرداری از بار ترافیکی هسته مرکزی کم خواهد کرد، با توجه به اینکه ملک شهرداری در مرکز شهر است و این مساله باعث بار ترافیکی زیادی در این منطقه شده است و با جابجایی،
این مشکل از هسته مرکزی مرتفع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.