قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه همه ما باید در معرفی تولیدات صنایع دستی تلاش کنیم گفت: میراث فرهنگی به تنهایی قادر به معرفی صنایع دستی نیست و همکاری سایر دستگاه‌ها را نیز می‌طلبد.

میراث فرهنگی به تنهایی قادر به معرفی صنایع دستی نیست و همکاری سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حسن رمضانی در جلسه بررسی راهکارهای حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش دولتی آنچه از ما ساخته است حمایت است اظهار داشت: حمایت می‌تواند به شکلهای متفاوتی از جمله  برپایی دوره‌های آموزشی باشد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم دوره‌های آموزشی رایگانی را برای هنرمندان در حوزه صنایع دستی برگزار کنیم، افزود: همچنین می‌توانیم تعداد آموزش دیدگان صنایع دستی را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید هنرمندان و صنعتگران را در نمایشگاهها مشارکت دهیم، بیان کرد: تاکنون برای حمایت از صنعتگران اقدامات زیادی مانند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت انجام شده است اما به مقصود و نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

رمضانی با بیان اینکه هنرمندان باید نقاط ضعف خود را برطرف کنند تصریح کرد: پراکندگی خدمات به هنرمندان یکی از نقاط ضعف دستگاهها است که باید برطرف شود.

وی از وجود 30 شرکت تعاونی تولید صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه این شرکتها فقط یک نام هستند و فعالیت مطلوبی را انجام نمی‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این تعاونیها باید در راستای حل مشکل هنرمندان تلاش کنند خاطرنشان کرد: همچنین باید با استفاده از توان هنرمندان مجموعه‌ای پویا در زمینه تولید و عرضه شکل دهند.

رمضانی با بیان اینکه باید نقش شرکتهای تعاونی را بازبینی کنیم یادآور شد: تعاونیها باید اعضای خود را متعلق به خود بدانند و در تولید و تصمیم‌گیریها آنها را مشارکت دهند.

وی اظهار داشت: تعاونیها باید در ساختار و مکانی منسجم تجمیع شوند و مشکلات هنرمندان و صنعتگران را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه همه ما باید در معرفی تولیدات صنایع دستی تلاش کنیم بیان کرد: میراث فرهنگی به تنهایی قادر به معرفی صنایع دستی نیست و همکاری سایر دستگاه‌ها را نیز می‌طلبد.

وی تصریح کرد: چرخه مثبت اقتصادی با بازدهی مطلوب باید برای روستاییان و صنعتگران در خراسان جنوبی فراهم شود که این امر نیازمند اتحاد همه دستگاههای ذیربط است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.