قدس آنلاین- تبریز: رئیس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: تمام دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان به سیستم الکترونیکی وصل شدند.

دادسراها و شوراهای حل‌اختلاف به سیستم الکترونیکی وصل شدند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری  در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود افزود: به زودی در سطح استان پرونده‌های ابلاغی، اوراق و احکام قضایی به صورت الکترونیکی برای افراد صادر خواهد شد.

وی در خصوص مجموع پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در شورای حل اختلاف، دادسرا و دادگاه‌های خانواده نیز گفت: در سال 94 بیش از 457 هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شده و 456 هزار و 948 فقره پرونده مختومه شد.

 رئیس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی افزود:با احتساب فرآیندهای دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه‌ها، تجدید نظر و اعاده دادرسی، بیش از 698 هزار فقره پرونده وارده و قریب 700 هزار پرونده در فرآیند دادرسی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه به اجرای طرح "شفا" با همکاری دادستان تبریز و زندان تبریز اشاره کرد و گفت: در این طرح زندانیان با حفظ قرآن، آموزش و تفسیر قرآن از تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی رکن اصلی در تأمین و حفظ امنیت است، افزود:نقش دادستانی نقش بی بدیل است

حجت‌الاسلام مظفری، نظارت بر حسن اجرای قانون را از وظایف دادستان برشمرد و اظهار داشت: بیش از 360 تکلیف بر عهده دادستان قرار داده شده است و ایجاد بستر مناسب و همدلی با تمام مردم اولویت‌ کاری دادستانی است.

وی در ادامه از برخورد جدی با افراد شرور، اراذل و اوباش قداره‌کش خبرداد و گفت: پرونده‌های این افراد در کمتر از 40 رسیدگی و رای صادر خواهد شد .

حجت‌الاسلام مظفری در ادامه اظهار داشت: به رسیدگی و اطاله پرونده‌ها در دادگستری استان تاکید شده که در این زمینه رسیدگی در کمتر از سه ماه مد نظر بود ضمن اینکه میانگین پرونده‌های کیفری در دادگستری‌های استان به زیر یک‌ ماه رسیده است .

70 درصد پرونده ورودی به دادگستری هشترود اختلافات ملکی است

حجت‌الاسلام علی خاکپور رئیس دادگستری هشترود نیز گفت: با توجه به کشاورزی بودن منطقه و سنددار نبودن اکثر زمین‌های کشاورزی، بیش از 70 درصد پرونده ورودی به دادگستری هشترود اختلافات ملکی است.

وی افزود: اکثر کشاورزان این منطقه در خارج از شهرستان و روستاهای خود هستند که در حین کاشت و داشت به زمین‌های خود سر می‌زنند و افراد فرصت طلب به این زمین‌ها تعارض می‌کنند.

وی گفت: شهرستان هسترود در شش ماهه اول امسال در شعبه 101 دادگاه کیفری عمومی در بین 53 شعبه استان رتبه ششم را کسب کرده است.

خاکپور افزود: شهرستان هشترود همچنین در شعبه اول دادگاه عمومی و حقوقی در بین 73 شعبه استان رتبه سوم را داراست.

وی از اخذ رتبه چهارم استانی هشترود در حوزه قضایی در بین 33 حوزه قضایی استان خبر داد.

خاکپور افزود: در شش ماه امسال یک‌هزار و 886 پرونده به دادسرا وارده شده و یک‌هزار و 993 پرونده مختومه شده است .

وی گفت: بیش از یک‌هزار و 756 پرونده در حوزه دادگاه کیفری، عمومی و حقوقی به دادگستری هشترود وارد شده که 2 هزار و یک پرونده نیز مختومه اعلام شده است.

 حجت‌الاسلام مظفری در ادامه میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی در هشترود را 25 روز اعلام کرد.

جذب سرمایه‌گذاری و ایحاد اشتغال پایدار در شهرک‌های شهرستان

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در این جلسه از ارتقای وضعیت اقتصادی و اشتغال شهرستان خبر داد و گفت: در جذب سرمایه‌گذاری و ایحاد اشتغال پایدار در شهرک‌های شهرستان گام‌های خوبی برداشته شده است .

وی در ادامه از خیران استان و شهرستان خواست به انجمن حمایت از زندانیان شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند و به خانواده‌های مستمند و زندانیان رسیدگی کنند.

قوت نظام از قوت قضاوت و قوه قضائیه

حجت‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز در این جلسه قضاوت را پر فضیلت برشمرد و گفت: قوت نظام از قوت قضاوت و قوه قضائیه است.

وی افزود: قضات از جایگاه ویژه و اعتبار ویژه برخوردارند زیرا اعتقاد راسخ و قلبی به ولایت فقیه دارند.

در این جلسه طی حکمی از سوی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، شاهرخ اسدالهی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود معرفی و از خدمات چهار ساله رضا جداری شتربانی تجلیل شد.

اسدالهی قبل از این به عنوان بازپرس و دادرس دادگاه خانواده دادگستری شهرستان میانه بود.

رضا جداری شتربانی نیز با حکم حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری استان به عنوان دادگاه خانواده تبریز معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.