قدس آنلاین - تبریز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید در رابطه با سودهای بانکی اصلاح ساختاری انجام شود، گفت: کمیسیون اقتصادی طرح اصلاح نظام بانکی را تا پیش از پایان سال به صحن علنی خواهد فرستاد.

طرح اصلاح نظام بانکی تا پیش از پایان سال به صحن علنی می‌رود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، معصومعه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه باید در رابطه با سودهای بانکی اصلاح ساختاری انجام شود، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیته اصلاح بانکداری در ایران تشکیل شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کمیته‌ای که در رابطه با امور بانکداری تشکیل شده، ترکیبی از اعضای بانک مرکزی، بانک‌های عامل، اتحادیه و اصناف و اعضای کمیسیون اقتصادی حضور دارند و همچنین افرادی از شورای امنیت، شورای قضایی و حتی حوزه علمیه قم هم به این کمیته دعوت شده‌اند.

وی افزود: در کمیته اصلاح بانکداری در ایران طرح مدونی تهیه خواهد شد که جایگزین قانون جاری امور بانکداری شده و یکی از نتایج بسیار خوب کمیسیون اقتصادی مجلس دهم قرار خواهد گرفت.

آقاپور تصریح کرد: بعد از چکش‌کاری‌های لازم در کمیسیون اقتصادی با این کارگروه،این طرح وارد صحن علنی خواهد شد و در صورت طی مراحل قانونی،سرلوحه امور بانکداری کشور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولین هدف طرح مذکور،اصلاح سودها و درصدهای بانکی است، افزود: نزدیک کردن نرخ سود بانکی با نرخ تولید، تسهیلات لازم برای بنگاه‌های متوسط و کوچک، اصلاح روش‌های سپرده‌گذاری و جداسازی قوانین بانک‌های عملیاتی از بانک مرکزی موضوعاتی است که دراین کمیته به آن پرداخته می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: این طرح با هماهنگی‌های انجام شده با ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس و کارگروه‌ها به احتمال زیاد، حداکثر تا 3 ماه آینده یعنی تا پایان امسال به صحن علنی خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.