قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : مدیر عملیات حفاری در دریا شرکت ملی حفاری ایران از حفر، تعمیر و تکمیل ۸ حلقه چاه بوسیله دکل های حفاری این شرکت در شش ماه نخست امسال در میدان های نفتی و گازی  در آب های خلیج فارس خبر داد.

حفاری و تکمیل ۸ حلقه چاه بوسیله دکل های دریایی شرکت ملی حفاری ایران

سیامک افشاری با اشاره به اینکه این شرکت سه دستگاه حفاری ملکی در اختیار دارد، گفت: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش این بخش، متراژ حفاری در مدت پیش گفته به سه هزار و ۳۱۳ متر رسید.

وی افزود: از این متراژ یک هزار و ۵۲۲ متر مربوط به چاه های تعمیری و یک هزار و ۷۹۱ متر به حفر چاه های توسعه ای اختصاص داشته و این در حالی است که متراژ پیش بینی شده برای  این مدت یک هزار و ۴۵۰ متر بوده است.

افشاری در تشریح عملکرد دستگاه های حفاری دریایی به تفکیک، توضیح داد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال با کاربست دکل حفاری شهید مدرس سه حلقه چاه در موقعیت میدان نفتی دورود، تعمیر و تکمیل و حفاری یک حلقه چاه توسعه ای خاتمه یافت.

مدیر عملیات حفاری در دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل حفاری مورب نیز که در میدان نفتی ابوذر استقرار دارد در مدت مورد نظر ضمن ادامه عملیات حفاری و تکمیل دو حلقه چاه توسعه ای، تعمیر یک حلقه چاه را در این موقعیت به اتمام رساند ؛ همچنین با بکار گیری دکل حفاری شهید رجایی مراحل تعمیر یک حلقه چاه در فاز ۱۱ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه دستگاه حفاری مورب پس از بازسازی از خردادماه امسال  در مدار عملیات قرار گرفت، افزود: تعمیرات اساسی (اورهال) دکل حفاری شهید رجایی نیز در دستور کار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.