قدس آنلاین – گیلان – مریم غلامپور : مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از وجود دو هزار و ۱۴۰ پهنه آب‌بندان در این استان خبر داد.

وجود ۲۱۴۰ پهنه آب‌بندان در گیلان

کاظم لطفی با اشاره به اینکه در گیلان دو هزار و ۱۴۰ پهنه آب‌بندان وجود دارد، اظهار کرد: این پهنه آبی ۸ هزار و ۱۲۰ هکتار را شامل می‌شود که می‌تواند در هر دوره آبیاری ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب را داشته باشد.

وی درباره بازسازی آب‌بندان‌ها گفت: از مقدار مذکور آب‌بندان، دو هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۳۰ درصد آن بازسازی شده و برای بازسازی ۷۰ درصد باقی‌مانده نیاز به اعتبار دارد.

 مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان نیاز اعتبار برای بازسازی باقی‌مانده آب‌بندان را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و آب منطقه‌ای و باید سالانه ۲۰ میلیارد تومان منابع مالی داشته باشیم تا بتوانیم آب‌بندان‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه از آب‌بندان می‌توان برای پرورش ماهی استفاده کرد، یادآور شد: در این راستا باید قراردادهایی با بخش خصوصی ببندیم و امروز یکی از سرمایه‌گذاران در این زمینه خواستار سرمایه‌گذاری شده است.

لطفی سیاست‌های آینده شرکت آب منطقه‌ای را تعمیر و تغییر آب‌بندان‌ها برای پرورش ماهی عنوان کرد و یادآور شد: سیاست‌های بعدی ما بهره‌برداری از سد پلرود و شفارود و لایروبی انهار است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح سدهای مذکور و اقدام‌های در دست انجام در سال ۹۶ با مشکل آبی مواجه نمی‌شویم، خاطرنشان کرد: برای اتمام سد شفارود منابع مالی آن از طریق فایناس تامین می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از آغاز سد لاسک در این استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به ذخیره آب در سد سفیدرود و اقدام‌هایی که برای تامین منابع آبی استان در دست انجام است، در سال‌های آینده مشکل کم‌آبی در گیلان نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.