قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ " اﻫﺪای ﮐﺘﺎب اﻫﺪای اﻧﺪﯾﺸﻪ" ﺑﺎ ﻫﺪف ﮐﺎﻫﺶ ﻓﻘﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ در ﻣﺤﻞ ﺳﺎﻟﻦ ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﺮﮐﺰی و ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﺟﻤﻌﯽ از ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ، اﻫﺎﻟﯽ ﺷﻌﺮ و ادب و دوﺳﺘﺪاران ﮐﺘﺎب برﮔﺰار ﮔﺮدﯾﺪ.

ﻫﺮﺟﺎ اﺣﺴﺎس ﮐﻨﯿﻢ ﻓﻘﺮی وﺟﻮد دارد/ از ﻟﺤﺎظ ﻣﺎدی، ﻣﻌﻨﻮی و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﮔﺬاﺷﺖ

در این مراسم مرتضی عجمی نماینده مجموعه فرهنگی اجتماعی سراج، اعلام کرد:  امروز  مجموعه فرهنگی اجتماعی سراج با همکاری گروه خیریه پرتو مهربانی نشست اهدای کتاب را با شعار ''اهدای کتاب، اهدای اندیشه'' در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار نمود.
وی افزود: که قبل از برگزاری این نشست طی فراخوان های متفاوت و اطلاع رسانی از عموم شهروندان اهوازی جهت اهدای کتاب به کتابخانه دعوت شده بود و به دلیل کوتاه بودن زﻣﺎن اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﺷﺪ.
عجمی افزود : هدف از برگزاری این نشست ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین شهروندان است ولی علیرغم اطلاعرسانی مکرر حضور شهروندان در این حرکت فرهنگی کمرنگ بود و به دلیل اهمیت موضوع انتظار می رود که استقبال از سوی مردم ادب دوست اهوازی بیشتر شود.

در ادامه اﯾﻦ مراسم ﻣﺮﺿﯿﻪ ﭼﺮاﻏﯽ ﻣﺪﯾﺮ، ﮔﺮوه ﺧﯿﺮﯾﻪ ﭘﺮﺗﻮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ ﮐﺘﺎب و اﻓﺰاﯾﺶ آﮔﺎﻫﯽ ﻣﺮدم از ﻃﺮﯾﻖ ﮐﺘﺎب ﺧﻮاﻧﯽ ﻫﺪف از ﺑﺮﮔﺰاری اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ را ﮐﺎﻫﺶ ﻓﻘﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ در ﺷﻬﺮ اﻫﻮاز ﺑﯿﺎن ﮐﺮد. وی افزود : که ﻫﺮﺟﺎ اﺣﺴﺎس ﮐﻨﯿﻢ ﻓﻘﺮی وﺟﻮد دارد از ﻟﺤﺎظ ﻣﺎدی، ﻣﻌﻨﻮی و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﮔﺬاﺷﺖ. ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ اﻣﺮوز ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻧﺒﺎل آن ﻫﺴﺘﯿﻢ رﻧﮓ ﻓﻘﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ را از چهره ﺷﻬﺮ بزداییم.
 وی اﻓﺰود: اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎری ﮔﺮوه ﺧﯿﺮﯾﻪ ی ﭘﺮﺗﻮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ و ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺳﺮاج ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪه و اﯾﻦ اوﻟﯿﻦ ﻫﻤﮑﺎری دو ﮔﺮوه اﺳﺖ.

 شایان ذکر است که در این نشست اساتید دانشگاه و جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی پس از حضور در این نشست از اهمیت موضوع توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج این فرهنگ بین عموم شهروندان به ایراد سخن پرداختند.
 در پایان این مراسم حضار کتاب‌های اهدایی خود را تقدیم کتابخانه مرکزی اهواز  نمودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.