عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد رئیس جمهور قدرت تحمل خود را در برابر رسانه ها بالا نبرد و با حب و بغض به آنها بنگرد، این حب و بغض کار دستش می‌دهد.

 رسانه ها که نمی توانند ثناگوی دولت باشند /رسانه ها از سوی مردم حمایت می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات درباره آزادی رسانه ها و نیز سخنان روز گذشته رئیس دستگاه قضا خطاب به رئیس جمهور، اظهارداشت: زبان مردم برای انعکاس مشکلات و دیدگاه هایشان پیش مسئولان کوتاه است، لذا رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و باید حمایت و تقویت شوند.
وی افزود: رسانه ها باید حمایت شوند تا بتوانند مسائل و مشکلات مردم را به موقع و بدون حب و بغض به گوش کارگزاران نظام برسانند تا این مسائل حل شود؛ لذا کارگزاران باید سعه صدر خودشان را بالا ببرند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور باید پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم باشد، لذا در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارد؛ چرا که قوه اجرائی کشور در اختیار رئیس جمهور است و او در این زمینه مبسوط‌الید است، بنابراین سعه صدر و افزایش قدرت تحمل برای چنین جایگاهی بسیار مهمتر است.
سعیدی تصریح کرد: اگر قرار باشد رئیس جمهور قدرت تحمل خود را در برابر رسانه ها بالا نبرد و با حب و بغض به آنها بنگرد، این حب و بغض کار دستش می‌دهد؛ از طرف دیگر اگر قرار باشد رسانه ها ثناگوی دولت باشند، تبعات بسیار بدی در پی خواهد داشت که رواج یافتن روحیه تملق و چاپلوسی و کنار رفتن افراد خیرخواه حداقل نتیجه آن است.
‌وی با بیان اینکه رواج یافتن روحیه چاپلوسی و تملق، دولت ها را بر باد می‌دهد، گفت: مسئولان کاری نکنند که این روحیه در بین مطبوعات و رسانه ها پا بگیرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تناقض میان گفتار در پشت تریبون درباره رسانه ها و رفتارهای پشت پرده علیه رسانه‌ها ناشی از ضعف افراد است، تصریح کرد: این مسئله باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود و اعتماد نیز بزرگترین سرمایه نظام است که باید تلاش کنیم تا تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.