عضو اتحادیه بنکداران گفت: یک گروه آلمانی به ایرانی آمده‌اند و تمایل دارند تا انواع شیرینی جات، شکلات و بیسکوئیت وارد کشور کنند.

برنج ۵۰ و حبوبات ۱۵ درصد گران شد/ واردات بیسکوئیت و شکلات از آلمان!

قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین» بیان داشت: فعلا بازار ثبات ندارد و در تب و تاب بالارفتن دلار است زیرا قطعا افزایش دلار بر روی قیمت بسیاری از اجناس وارداتی تأثیرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با قیمت کالاها در بازار گفت: برنج خارجی حدود ۵ درصد کاهش قیمت داشته و دلیلش نیز این است که از اول ماه دهم محدودیت واردات برنج تمام می شود، بنابراین این کالا در حال حاضر افت قیمت داشته است. بازار شکر نیز بازار آرامی است و  الان قیمت شکر همان ۲۵۰۰ تومان است که در بورس عرضه می شود.

عضو اتحادیه بنکداران تصریح کرد: در طی یک سال گذشته بسیاری از کالاها افزایش قیمت چشمگیری داشته است از جمله آن‌ها می‌توان به برنج ایرانی اشاره کرد که ۵۰ درصد بر روی قیمتش در این مدت کشیده شده است.

وی ادامه داد: حبوبات نیز ۵ تا ۱۵ درصد در طی یک سال گذشته گران تر شده که البته برخی اقلام مانند نخود ایرانی از ۶۲۰۰ تومان به ۷۵۰۰ تومان رسیده است، که دلیلش نیز صادرات این محصول به عراق و پاکستان است.

حسنی در رابطه با بحث واردات کالا تصریح کرد: بسیاری از کشورها از جمله آلمان در صدد گرفتن بازار ایران هستند به طوری که یک گروه آلمانی به ایرانی آمده اند و در حال مذاکره هستند تا بتوانند یک نمایندگی بگیرند و انواع شیرینی جات، شکلات و بیسکوئیت وارد کشور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.