قدس آنلاین- تبریز: هماهنگ کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اعضای بدن سولماز حیدرزاده که در اثر عارضه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهداء شد.

اهدای اعضای بدن دختر بنابی به ۴ بیمار نیازمند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدشفاعت خسروشاهی اظهار داشت: بعد از این که نظریه تیم متخصص  پزشکی  مبنی بر مرگ مغزی خانم سولماز حیدرزاده قطعی شد با کسب رضایت از خانواده اعضای بدن وی به چند بیمار نیازمند اهداء شد.

وی افزود: خانم حیدرزاده دارای گروه خونی A مثبت، ۲۵ ساله و مجرد ساکن شهرستان بناب بود که با داشتن مشکلات مغزی به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کرده و پس از انجام اسکن و ام، آر، آی  داشتن مشکلات مغزی وی مسجل شده و با نرسیدن خون به مغز دچار مرگ مغزی شده بود.

شفاعت‌خسروشاهی گفت: بعد از قطعی شدن نظریه تیم متخصص  پزشکی  مبنی بر مرگ مغزی و کسب رضایت از خانواده، قلب، ۲ کلیه، کبد و پانکراس وی به بیماران چشم انتظار اهداء شد.

کوردیناتور پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این که در حال حاضر فقط پیوند کلیه در تبریز صورت می‌گیرد، تصریح کرد:  هم اکنون عمل جراحی پیوند کلیه در تبریز انجام می‌شود  و در تهران، شیراز و مشهد نیز اعمال جراحی پیوند راه‌اندازی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با افتتاح مرکز پیوند اعضاء در تبریز نیز بتوان خدمات بهتر و شایسته‌ای برای خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران نیازمند و چشم انتظار پیوند انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.