وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران تنوع اقتصادی فراوانی برای سرمایه گذاران هنگ کنگی دارد و بازار ٣٠٠ میلیونی در منطقه را دارا است.

انتقاد ربیعی از حجم ناچیز مبادلات ایران و هنگ کنگ

«علی ربیعی» عصر امروز (سه شنبه) در نشست دوجانبه توسعه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت ویژه اداری هنگ کنگ در تهران افزود: ایران به لحاظ برخورداری از امنیت در منطقه پرآشوب منابع طبیعی و نیروی انسانی دارای مزیت های نسبی است.
ربیعی تاکید کرد ایران رشد هشت درصدی را هدفگذاری کرده است و گفت: استفاده از ظرفیت های بین المللی برای چنین رشدی اهمیت دارد.
وی با ابراز خرسندی از وضع اقتصادی و اجتماعی هنگ کنگ گفت: تبادل تجاری ایران و هنگ کنگ به ضرر هیچ طرفی نیست و بی شک مردم دو طرف از آن بهره مند می شوند.
ربیعی تاکید کرد جاده ابریشم نماد روابط کهن دوجانبه است با این همه، اکنون حجم مبادلات تجاری دو طرف ناچیز است و تنوع کمی دارد.
وی ادامه داد: دو کشور باید با همکاری بیشتر حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد شرکت های زیادی مانند شرکت های حمل و نقل دریایی زمینی و هوایی با قدمت ٣٠ تا ٥٠ ساله در مجموعه سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند. دو بانک زیرمجموعه وزارت کار نیز می توانند تسهیلگری در تبادلات تجاری را بر عهده گیرند.
وی زمینه دارویی، پتروشیمی، ساختمان و تولید لبنیات را از دیگر فعالیت های شرکت های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: امروز بازرگانان ایرانی و هنگ کنگی می توانند در زمینه های مختلف همکاری کنند و ما از این تبادلات تجاری حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا، صادرات کشور ما به هنگ کنگ دربرگیرنده خشکبار، گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم وپوست، پلیمرهای استایرن، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیکی و برخی مشتقات پتروشیمی است. 
ایران از هنگ کنگ قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوط، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، نیمه هادی ها، پوشاک، لوازم خانگی، مدارهای الکترونیکی و... وارد می کند. 
خشکبار بیش از 80 درصد از صادرات ایران به هنگ کنگ را تشکیل می دهد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.