قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که هرگونه فرآورده خام دامی مورد تایید دامپزشکی که وارد چرخه مصرف می شود از نظر این اداره کل هیچ گونه مشکلی ندارد .

آغاز سومین مرحله پایش باقی مانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فراورده های خام دامی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، سومین مرحله پایش باقی مانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فراورده های خام دامی در اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: امروزه صنعتی شدن جوامع نگرانی در مورد وجود مخاطرات شیمیایی و میکروبی در انواع مواد غذایی  را افزایش داده است.

محمود حسینی در ادامه افزود: عوارض مربوط به بیماری های ناشی از غذا علاوه بر اینکه بهداشت و سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد باعث بروز مشکلات اقتصادی برای مردم، جوامع و کشور هامی شود و هزینه های زیادی را بر سیستم های مراقبت بهداشتی کشور ها تحمیل می کند و به طور قابل توجهی تاثیرات منفی در تجارت جهانی مواد غذایی دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: به منظور مدیریت کیفیت و سلامت مواد غذایی سومین مرحله پایش باقی مانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فراورده های خام دامی در سال 95 همزمان با سراسر کشور با اخذ تعداد 10 نمونه گوشت و سرم مرغ در کشتارگاه های طیور و مرغداری های استان آغاز شد.

وی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده نمونه های اخذ شده برای ارزیابی باقی مانده هورمون ها، آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و برخی مواد شیمیایی دیگر مرغ گوشتی به آزمایشگاه های دامپزشکی استان های خراسان رضوی، قزوین و مرکز تشخیص و آزمایشگاه  کنترل دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که هرگونه فرآورده خام دامی مورد تایید دامپزشکی که وارد چرخه مصرف می شود از نظر این اداره کل هیچ گونه مشکلی ندارد و مردم با خیال آسود می توانند از این فراورده ها  مصرف نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.