رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: هشتمین سالنامه پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی گردآوری و تدوین شد.

تولید ۴۷۲ پژوهش و ۴۱۴ مقاله درسال ۱۳۹۴ توسط آستان قدس رضوی
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با بیان این خبر گفت: در این سالنامه دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه‌ علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(علیه السلام)، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی و...  در سال ۱۳۹۴ تشریح شده است. 

وی با بیان اینکه اولین سالنامه پژوهش آستان قدس رضوی در سال ۱۳۸۵ منتشر شد، ادامه داد: آستان قدس رضوی با هدف سازماندهی فعالیت های پژوهشی در موسسات فرهنگی و بومی سازی تحقیقات، تدوین سالنامه پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس سازمان فرهنگی تصریح کرد: در آستان قدس رضوی، تحقیقات حوزه معارف اسلامی و علوم انسانی دارای اهمیت و نقش ویژه ای در بالا بردن سطح آگاهی معرفتی جامعه و فراهم کردن زمینه مناسب برای برنامه ریزی در حوزه زائر و زیارت است. در حال حاضر ما شاهد ارتقای موسسات فرهنگی به مراکز دانش بنیان متناسب با الزام ها و ماموریت‌های آن هستیم که در هشتمین سالنامه پژوهش، تلاش‌های پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی مورد بررسی و مداقه قرار داده شده و به آن پرداخته است.
گنابادی نژاد افزود: در این سالنامه اطلاعاتی از جمله تعداد طرح‌های پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی، نشست‌های علمی، تعداد مقالات علمی، دستاوردها و جوایز کسب شده، تعداد پایان نامه ها و پژوهشگران موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴، تعداد ۴۷۲ عنوان پژوهش درون سازمانی در موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شده است، افزود: از این تعداد پژوهش انجام شده، ۲۴ درصد پژوهش‌ها بنیادی، ۷۳ درصد کاربردی و ۳ درصد آنها نیز پژوهش‌های توسعه‌ای بوده است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین توسط موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در سال گذشته، ۴۱۴ عنوان مقاله در مجامع علمی مختلف ارائه شده است.
وی با اشاره به منشور هفتگانه رهبری ابلاغ شده به تولیت معظم و لزوم تصمیم گیری و برنامه ریزی برای انسجام بخشیدن به سیاستگذاری‌های پژوهشی در هر موسسه پیشنهاد کرد: در هر موسسه کارگروهی تشکیل شود تا به صورت بهینه موضوعات پژوهشی و اهداف اساسنامه را متناسب  و هم راستا با منشور ابلاغی رهبری سازماندهی و برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.