قدس آنلاین: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تا پایان سال جاری از محل خودکفایی و توانمند سازی مددجویان در کشور ۹۰ میلیارد تومان صرفه جویی شود.

۹۰ میلیارد تومان از محل خودکفایی مددجویان صرفه‌جویی شده است

به‌گزارش قدس آنلاین، فاطمه رهبر، در همایش مدیران کل کمیته امداد کشور در مشهد با بیان اینکه تا ۱۵ آبان ماه جاری، شش درصد مددجویان زیرپوشش این نهاد در کشور به خودکفایی رسیده‌اند، اظهار کرد: براساس توافق انجام شده باید ۸۷ هزار و ۵۰۰ خانوار خودکفا می‌شدند در حالی که این تعداد به ۱۰۷ هزار خانوار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با توانمندی ۱۰۷ هزار خانوار مددجویان زیرپوشش این نهاد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شد، افزود: توانمندی این تعداد مددجو در اجرای طرح پالایش محقق شده و در این راستا هر استان دست کم پنج درصد مددجویان زیرپوشش خود را در طول سال باید به خودکفایی و توانمندی برساند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه با هدف تشویق استان‌ها، مبالغ صرفه جویی شده برای هزینه در سایر بخش های مورد نظر به همان استان‌ها واگذار می‌شود، ابراز کرد: در این راستا طی نیمه نخست سال جاری،  ۱۶۰ میلیارد تومان به حساب استان‌ها واریز شده است.

رهبر با بیان اینکه ۲۳ درصد از خودکفایی خانوارهای زیر پوشش در سال جاری از طریق پرداخت وام خودکفایی و اشتغال محقق شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری از محل خودکفایی و توانمند سازی مددجویان زیرپوشش در کشور ۹۰ میلیارد تومان صرفه جویی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.