قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی:رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: ساکنان گلستان شهر عمدتا با هدف رفتن در این مجموعه ساکن شده اند که گلستان شهر سکوی پرشی برای خانه دار شدن مردم شده است.

گلستان شهر بجنورد سکوی برای خانه دار شدن

علی همتی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: ساکنان در مجموعه مسکونی گلستان شهر از مشکلات اجتماعی موجود در آن ناراضی هستند و عمدتا به فکر نقل مکان و خروج از این احدها، در این سایت ساکن هستند.

وی افزود: بروز مشکلات اجتماعی در مسکن مهر گلستان شهر از خیلی پیشتر قابل پیش بینی بود و کارشناسان اجتماعی به این معضل گوشزد کرده بودند.

همتی اظهار داشت: این مشکلات از این رو قابل پیش بینی بود که افراد مختلف از قومیت های متفاوت، از روستاها و شهرهای کوچک تر  بدون هیچ سابقه ای از آپارتمان نشینی، در گلستان شهر ساکن شدند.

وی افزود: 90 درصد از این ساکنان، هیچ سابقه آپارتمان نشینی نداشتند و از خانه های ویلایی خود در فضای متفاوت آپارتمان ساکن شدند و همین اختلاف فرهنگ ها سبب شد تا مشکلات اجتماعی در این مجموعه مسکونی نمود پیدا کند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون به وفور شاهد مشکلات اجتماعی همجون درگیری های لفظی و حتی فیزیکی هستیم.

وی گفت: اکنون بسیاری از افرادی که در ابتدای اجرای گلستان شهر در این مجموعه ساکن شدند جای خود را به مستاجران و یا سایر اقشار داده اند و بر این اساس مجرد نشینی و گلایه از آن نیز بیشتر شده است.

همتی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در گلستان شهر در آینده بیشتر خواهد شد گفت: مسئولان باید پیش از اینکه افراد در این واحدها ساکن شوند، برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی برنامه ریزی می کردند اما در ارائه دوره های آموزشی و  فرهنگ سازی ضعیف عمل شد به طوری که تنها به توزیع شمار محدود بروشور و کتابچه بسنده شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: اکنون وظیفه شهرداری گلستان شهر بسیار سنگین و حساس است و حتی ظریف تر شهرداری مرکز استان است.

همتی اظهار داشت: شهرداری گلستان شهر باید برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برنامه و همت داشته باشد و ساکنان را با الزامات آپارتمان نشینی آشنا سازد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.