قدس آنلاین: مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۰ هزار مسکن نیمه تمام در سال جاری تکمیل و به مددجویان زیر پوشش این نهاد تحویل می شود.

تکمیل و تحویل ۱۰ هزار مسکن مددجویی نیمه تمام در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم بازیان در گردهمایی مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشهد، گفت: هم اکنون ۲۲۱ هزار و ۳۵۶ واحد مسکونی نیمه تمام مربوط به این نهاد در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۱ واحد شهری و بقیه مسکن روستایی هستند.
وی اظهار کرد: مسکن به عنوان کانون توجه کمیته امداد مورد توجه قرار دارد و عملکرد این نهاد موجب تغییرات معنادار و مثبت در این حوزه شده و این نهاد را با اقدامات و فعالیت های خوبی مواجه کرده است.
مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مسکن سازی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است، گفت: رهبر معظم انقلاب به مقوله مسکن مددجویان روستایی تاکید دارند و گزارش های ارائه شده نیز حاکی از حرکت مناسب در این حوزه است.
بازیان یکی از ابعاد توانمندسازی مددجویی را داشتن مسکن مناسب دانست و افزود: با توجه به رویکرد جدید این نهاد برای تقویت و توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش به حوزه مسکن توجه بیشتر شده و در این زمینه از ظرفیت خیران، حضور سالمندان در خانواده و ایجاد کسب و کار در کنار مسکن بهره گرفته می شود.
وی به همکاری این نهاد با سایر نهادها از قبیل آستان قدس رضوی، سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا سه رکن و هدف مورد پیگیری در حوزه مسکن است.
مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حوزه مسکن برای سال جاری سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال هزینه می شود که ۴۶ درصد این میزان اعتبارات دولتی است.
بازیان با بیان اینکه حدود ۶۸ درصد اعتبارات دولتی تاکنون تخصیص یافته است افزود: اعتبارات حوز ه مسکن روستایی در سال جاری در مقایسه با سال قبل ۱۰ برابر شده است.
وی بیان کرد: اعتبارات بخش تعمیرات نیز ۲ برابر، منابع عمومی چهار برابر و اعتبارات سرفصل بهسازی و مقاوم سازی ۱۰ برابر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.