قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انباشت بیش از ۸۰۰ پرونده واحدهای تولیدی در سیستم بانکی استان، گفت: سهم استان از تسهیلات سرمایه در گردش، ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با گذشت بیش از هفت ماه تنها ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انباشت ۸۰۰ پرونده واحدهای تولیدی در سیستم بانکی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیران دستگاه‌های نظارتی و بانک‌های عامل استان برگزار شد با بیان این که عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: یکی از محورهای اجرایی این سیاست‌ها، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی است که بیشترین انرژی مدیران استان صرف این موضوع شده است.

وی با اشاره به این که سهم آذربایجان شرقی از تسهیلات سرمایه در گردش، ۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: با گذشت بیش از هفت ماه از سال، تنها ۱۹۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است، در حالی که بنا بود این تسهیلات در کمترین زمان ممکن به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

جبارزاده با اشاره به انباشت بیش از ۸۰۰ پرونده واحدهای تولیدی در سیستم بانکی استان، خواستار شناسایی موانع موجود در پرداخت تسهیلات به این واحدها شد و گفت: در هیچ استانی به اندازه آذربایجان شرقی در مورد پرداخت تسهیلات دقت و سخت‌گیری نشده و اگر پرونده‌ای برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود قبلا ضرورت آن در جلسات کارشناسی مشخص شده و با این اوصاف قابل قبول نیست که پرونده‌ای در بانک بماند.

وی با تاکید بر این که باید تکلیف این تسهیلات را مشخص کنیم، افزود: معتقدم که هر ریال این تسهیلات متعلق به مردم است و ما در قبال آن مسؤول هستیم و باید تلاش کنیم تا در راستای رفع موانع تولید و حل مشکلات مردم صرف شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همراهی کامل تشکیلات قضایی و دستگاه‌های نظارتی با بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: امروز مدیران دستگاه‌های نظارتی صراحتا اعلام کردند که در کنار سیستم بانکی هستند، بنابراین بانک‌ها نباید در پرداخت تسهیلات واهمه داشته باشند؛ البته رعایت دقیق قانون و کار کارشناسی همواره مورد تاکید است.

وی با بیان این که عمل به دستور رهبری تکلیف شرعی و قانونی است و هیچ شک و شبهه‌ای در پیشبرد اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، افزود: بنده به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان تا لحظه تحقق سیاست‌های این ستاد، به جد پیگیر وظایف دستگاه‌ها خواهم بود و انتظار دارم که سیستم بانکی با پشتوانه دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود در این خصوص به طور کامل عمل کند.

جبارزاده با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان الگو در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: تکلیف ما در سال جاری، رونق واحدهای تولیدی در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت است و ما باید در این زمینه پیشرو استان‌های دیگر باشیم.

وی افزود: ما همیشه خواسته‌ایم که در بین استان‌ها شاگرد اول باشیم و این بی‌دلیل نیست، چرا که ظرفیت‌های آن را داریم و اگر نتوانیم جایگاه خود را ثابت کنیم ناشی از عملکرد ما مدیران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از معرفی ۱۲۵۰ واحد تولیدی به سیستم بانکی توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: میزان تسهیلات مصوب برای این واحدها ۷۷۷ میلیارد تومان است.

علی نواداد با بیان این که تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون به ۳۵۵ واحد پرداخت شده است، افزود: از جمع تسهیلات مصوب تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و استان آذربایجان شرقی از نظر حجم تسهیلات پرداختی، رتبه ۱۲ کشور و از نظر تعداد تسهیلات، رتبه ۶ کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: موانع موجود در پرداخت این تسهیلات توسط کمیته تخصصی کارگروه تسهیل استان شناسایی شده و با توجه به این که دستگاه‌های نظارتی نیز همراهی کامل خود را با برنامه‌های این کارگروه اعلام کرده‌اند از سیستم بانکی انتظار داریم که در پرداخت تسهیلات تسریع کنند.

در این نشست مدیران بانک‌های استان ضمن ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، به بیان مسایل، مشکلات و موانع موجود در این زمینه پرداختند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه‌های نظارتی استان نیز در سخنان خود ضمن تاکید بر همراهی کامل با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از مدیران بانکی خواستند ضمن رعایت دقیق قانون، از سخت‌گیری‌ها و احتیاط‌های بی‌مورد در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.