قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد در نشست هم اندیشی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه مردم باید نسبت به آسیب های اجتماعی حساسیت داشته باشند بر نقش مهم و تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد استان در آگاهی مردم و کاهش این آسیب ها تاکید کرد

 سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی  نقش مهمی دارند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی اظهارداشت : این نگاه صمیمی و مسئولانه به مردم بسیار ارزشمند است و دولت می تواند با کمک تشکلهای غیردولتی و بسیج همگانی آن ها برای رفع مشکلات مردم کوشش کند.

وی افزود: یکی از این مسائل، آسیب های اجتماعی است که لازم است مردم ما نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشند و سازمان های مردم نهاد نیز در آگاهی بخشیدن به مردم و کاهش این آسیب ها در کنار رسانه ها می توانند نقش مهمی را بر عهده گیرند.
میرمحمدی خاطرنشان ساخت: با هم فکری و هم اندیشی بسیاری از این آسیب ها احصا شده اند و بیش از 660 مورد از مسائلی که جامعه در زمینۀ آسیب های اجتماعی با آن روبروست را بررسی و شناسایی کرده ایم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه گاه یک آسیب اجتماعی ریشه و به اصطلاح مادر دهها آسیب اجتماعی دیگر است، گفت: اگر این آسیب اجتماعی رفع شود آسیب های اجتماعی دیگر حتی بروز و ظهور نیز پیدا نمی کنند.
میرمحمدی با بیان اینکه ضروری است در پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی به مسائل روان شناسی نیز در جامعه توجه کنیم، ادامه داد: هر چه بتوانیم اخلاق، صمیمت، مهربانی، محبت، رفاقت و احترام به بزرگان را در مردم ترویج کنیم زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرده ایم و این کار سختی نیست.
استاندار تصریح کرد: محیط زیست اساسی ترین موضوع زندگی ماست و هر چه در محیطی سالم تر و با نشاط تر زندگی کنیم کمتر شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.