قدس آنلاین- احمدرضا صباغی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در برهه‌ای از زمان تصویب شد که مردم کشورمان در امنیت‌ غذایی و جسمانی با مشکلات فراوانی روبرو بودند افزود: در شرایط کنونی طرح تحول سلامت به سرنوشتی دچار شده است که باید به آن کمک کرد تا هدف مقام معظم رهبری در حوزه سلامت محقق شود.

هزینه‌های بیمه‌ای پاشنه آشیل اجرای طرح تحول سلامت در کشور است

بهروز بنیادی که میهمان غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود خاطرنشان کرد: به همین دلیل با توجه به لزوم مدیریت منابع در این حوزه می‌توان این طرح را عملیاتی کرد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن تصریح کرد: مهم ترین مانع برای اجرای کامل طرح تحول سلامت در کشور هزینه‌هایی است که بر دوش بیمه‌ها گذاشته می‌شود و بیمه‌ها هم منابع مالی محدودی دارند، به طور مثال در روز اول تصویب شده بود 4 میلیون نفر بیمه شوند اما 11 میلیون نفر بیمه شدند و تأمین مالی بیمه‌ها برای 11 میلیون نفر خودش رقمی می‌شود که برای بیمه‌های کل کشور پرداخت آن سخت و دشوار خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود:یکی از اهداف طرح تحول سلامت در کشور حذف زیر میزی بود و مردم در این بخش شکوایه‌ای ندارند، اما در بخش درآمد پزشکان، نخستین مشکلی که ما داریم پایین بودن سرانه تعداد متخصص به تعداد جمعیت کشور است و این یعنی ما در حوزه پزشکی متخصص در کشور خیلی کم داریم. بنیادی افزود: بنابراین وقتی بابت 20 تخت در بیمارستانهای کشور یک پزشک وجود دارد نمی‌توان به اجرای طرح تحول سلامت امیدوار بود.

وی گفت: با توجه به قانون پرداخت کارانه، وقتی یک پزشک متخصص به صورت خصوصی کار می کند، اگر وزارت بهداشت به این پزشک به منظور حضور در بخش‌های دولتی درمانی نیاز داشت باید با درصدهای مختلف برای ارائه خدمات درمانی به مردم با او قرارداد ببندد که این موضوع موجب افزایش درآمد پزشکان شده است.

این نماینده مجلس گفت: اعتقاد من بر این است که یک سقف برای پرداخت به پزشکان برای اراِئه خدمات درمانی به مردم کشور مشخص شود تا بر این اساس هرچه درآمد افزایش پیدا کرد، میزان اخذ مالیات هم بالا برود که پزشکان هم از این قاعده مستثنی نیستند واین طرح در کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.