۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 473986

شهروند افغانستانی که پنج عضو خانواده‌اش را در حمله موشکی آمریکا از دست داده است علیه وزارت دفاع و آژانس مباررزه با جرایم سازمان یافته انگلیس شکایت کرد.

شکایت یک افغان علیه وزارت دفاع انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نقش انگلیس در پشتیبانی اطلاعاتی از «لیست ترور» نظامیان آمریکایی در افغانستان در معرض چالش قانونی قرار گرفته است.

این در حالی است که کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش یافته است.

یکی از افغان‌هایی که پنج نفر از اعضای خانواده خود را در حملات هوایی آمریکا از دست داده، روند شکایت قانونی علیه آژانس مبارزه با جرایم سازمان یافته و وزارت دفاع انگلیس را آغاز کرده است.

وی خواستار ارائه جزئیات شرکت انگلیس در این مجموعه، بازنگری و اجرای عملیات لیست ترور شد.

اظهارنامه قانونی به آژانس مبارزه با جرایم سازمان یافته و وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهد که دخالت مقامات انگلیسی در این تصمیم‌ها جرایم جنایی را افزایش می‌دهد که غیرقانونی است.

«حبیب الرحمان» کارمند بانک در کابل، که دو برادر، دو عمو و پدر زن خودش هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت، براین باور است که افراد خانواده‌اش به اشتباه در عملیات «لیست ترور» کشته شدند.

اعضای خانواده حبیب الرحمان در 2 سپتامبر 2010 میلادی در حمله موشکی آمریکا کشته شدند.

وی افزود: باوجودی اینکه کسانی که کشته شدند، کارگران انتخابات بودند، ناتو با ستایش از این حمله اعلام کرد که یکی از فرماندهان طالبان و اعضای جنبش اسلامی ازبکستان را هدف قرار داده‌ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.