۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 474026

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال 2017 را سال پایان اشغال فلسطین خواند و تصریح کرد قدس تنها پایتخت «یک دولتی» یعنی فلسطین خواهد بود.

قاتل عرفات را می‌شناسم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: 2017 سال پایان اشغال فلسطین خواهد بود، اینها آرزو نیست بلکه نتیجه کار و مبارزه است.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، عباس در سخنرانی خود که در دوازدهمین سالگرد فوت یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات ایراد کرد، گفت: سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تنها نماینده قانونی آرمان فلسطین است؛ برخی از نمایندگی ملت فلسطین سخن می‌کنند در حالی که فرسنگ‌ها از آرمان فلسطین به دور هستند.

رئیس تشکیلات تصریح کرد: 99 سال از وعده شوم «بالفور» می‌گذرد اما باطل را حق تصور نکردیم و حق خود در وطنمان را کنار نخواهیم گذاشت؛ بریتانیا باید به اشتباه خود درباره بیانیه بالفور اعتراف کند.

عباس در ادامه گفت: به فرانسه و اروپا گفتیم شما برای حل مشکلتان با ایران شتاب کردید پس چرا همین کار را در قبال ما انجام نمی‌دهید. با فرانسه بر برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با هدف دستیابی به راهکارهای معین برای حل آرمانمان توافق کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد: فلسطین تنها راه‌حل دو دولتی را می‌پذیرد ، هرگز نمی‌پذیریم که قدس پایتخت ما نباشد؛ قدس پایتخت دو دولت نبوده و نخواهد بود بلکه تنها پایتخت یک دولت یعنی فلسطین است.

وی درباره یاسر عرفات گفت: من شخصا قاتلان عرفات را می‌شناسم اما شهادت من تنها کافی نیست و همگان وقتی حقیقت را بفهمند متعجب زده خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.