فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: انضباط در ساماندهی مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار است.

در صورت عدم شفاف سازی حوادث شاهد حوادث دیگری خواهیم بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در چهارمین همایش علمی تخصصی امداد و نجات که در باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، اظهار داشت: نظم و انضباط در ساماندهی مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله ادامه داد: در دنیای امروز با وجود فضای مجازی در حوادث و بلایا با ارسال تصاویر،  صوت و فیلم ارتباطات با سرعت بالایی به نقاط مختلف کشیده می‌شود و اگر در این گونه حوادث سخنگوی حادثه با شفافیت حوادث را تشریح نکند، شاهد حوادث و بحران‌های دیگری در فضای مجازی خواهیم بود.

سردار کاظمینی با بیان اینکه باید قبل با این گونه حوادث و بلایا با آنها آشنایی داشته باشیم، افزود: آشناییت با حوادث و بلایا می‌تواند از خسارات بیشتر این‌گونه حوادث جلوگیری کند. فرماندهان لازم است آموزش‌ها را به دقت دنبال کرده تا افراد رده‌های پایین آموزش‌های لازم را فراگیرند و به نیروها بیاموزند. همه حوادث نیاز به خونسردی، نیاز به توجه در صحنه عمل برای مسئولین و فرماندهان دارد و برای جمع کردن حوادث و بحران‌ها بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در پایان خاطر نشان کرد: در بحران‌ها و حوادث اگر نیروهایمان را از قبل سازماندهی نکرده باشیم و با نظم وارد عمل نکنیم دچار حوادثی که پیش‌بینی آن را نکرده‌ایم خواهیم بود که این خود پیامدهای منفی بیشتری دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.