رییس دفتر رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت و تجلیل از خانواده شهدا و مجروحین حادثه تروریستی نیروگاه کرکوک گفت: این شهیدان از این پس در تاریخ انقلاب، کشور و منطقه ما به عنوان نمادهای مبارزه نور با ظلمت به یاد همگان خواهند ماند.

شهیدان نماد مبارزه نور با ظلمت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان روز چهارشنبه در این مراسم که  تحت عنوان «تجلیل از شهدای اقتصاد مقاومتی» برگزار شد، با بیان این پرسش که «این چهار مهندس خدوم در صنعت برق، به چه گناهی کشته شده‌اند»، گفت: هرکس که به تیغ ظلم، کشته شود، شهید است، اما این چهار شهید، به دلیل آنکه سفیران نور بوده و رفته بودند تا در آن کشور خانه‌های مردم را روشن کنند و پیام‌آوران ظلمت و تاریکی اقدام به کشتن آنها کردند، از ویژگی ممتازی برخوردارند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: این چهار شهید، در قافله پرچمداران نور رفته و از این رو به یاد همگان خواهند ماند که توانستند، پیام اسلام را آنچنان که واقعیت است و ما می‌شناسیم در این منطقه منتشر کنند.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: اسلام دین، آرامش، پیشرفت، صلح، دوستی و محبت است. این نمادهای جهاد اقتصادی رفتند تا به مردم محروم مناطقی در کشور همسایه خدمت کنند، آنها اسلحه‌ای به کف نداشتند و در کسوت مهندسی و آبادانی، پیام واقعی انقلاب اسلامی را منتقل کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: مظلومیت و شهادت مظلومانه این شهدای عزیز بهترین شاهد است که آن اسلام دروغینی که طرف مقابل عرضه می‌کند، در تقابل با اصول اسلام است و پیامی جز خشونت، قتل، غارت، بی‌رحمی و ناجوانمردی ندارد.

نهاوندیان شهادت مهندسان ایرانی در نیروگاه کرکوک را روشن‌بخش و موجب تفکیک دو جبهه حق و باطل از یکدیگر دانست و اظهار داشت: تروریست‌ها در سال‌های اخیر برای اینکه در داخل جامعه اسلامی برادرکشی به راه بیندازند، با ادعای به دست گرفتن پرچم اسلام، دروغی بزرگ را دنبال می‌کنند و این شهادت‌ها نشان می‌دهد در باطن پیامشان جز سیاهی وجود ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: پیام ما، پیام روشنایی، نور و محبت و پیام آنان تاریکی، سیاهی و ظلمت است.

نهاوندیان تجلیل از خانواده این شهیدان و جانبازان این حادثه تروریستی را تجلیل از محتوای پیام انقلاب اسلامی، برای منطقه دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران هرگز در برنامه خود تجاوز و توسعه‌طلبی نداشته، اما دفاع در مقابل تجاوز و مقاومت برای رسیدن به حقوق و پاپس نکشیدن از حقوق مسلم خود را همواره در سیاست‌های خود داشته است. لذا پیکارگران عرصه اقتصاد، آبادانی و توسعه به هیچ وجه اجر و جایگاهی پایین‌تر از پیکارگران عرصه نبرد با سلاح در برابر دشمنان ندارند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تجلیل از صبر و روحیه خانواده شهدا، گفت: خانواده‌های این عزیزان باید بدانند که از این پس بار مسئولیت‌شان سنگین‌تر از گذشته بوده و باید ادامه‌دهنده راه، هدف و معیار بجا مانده از شهیدان خود باشند.

نهاوندیان گفت: امیدوارم جبهه خدمت گسترده‌ای که برای تلاشگران عرصه اقتصاد مقاومتی، فراهم شده پربارتر از قبل گردد و  عزم ما برای سازندگی، توسعه، رشد و عزت اقتصادی کشور و منطقه استوارتر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: بی‌تردید خداوند مددکار کسانی است که در روح و جان خود عزمی جز عزت پایدار و مستمر ملت نداشته و پای حقوق ملت ایستاده و از سخنان ناگوار خم به ابرو نمی‌آورند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: امیدوارم بتوانیم با انسجام تلاش خود سهمی در عزت سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی داشته باشیم.

در این مراسم که مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو نیز حضور داشت، با حضور نهاوندیان از خانواده شهیدان کوروش قوی‌دل، حسن عبدالوند، نعمت‌الله رضایی و مصیب قنبری و از وحید یاوری، خدر شفیعی، احمد جهانگیری و اکبر حسنی، چهار  مجروح اقدام تروریستی حمله گروه تکفیری داعش به نیروگاه برق دبیس کرکوک عراق تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.