در پی تداوم تظاهرات در پورتلند، پلیس این کشور ضمن شورش نامیدن تحولات، برای کنترل تظاهرات در این شهر وارد عمل شده است.

ادامه اعتراض‌ها به انتخاب ترامپ + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه تظاهرات‌های اعتراضی به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پلیس اورگان- بزرگترین شهر پورتلند- مداخله در تظاهراتی که گفته می‌شود متشکل از حدود 4 هزار نفر است را آغاز کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پورتلند وارد سومین روز از ناآرامی‌ها در پی انتخاب ترامپ شده است و دست‌کم 26 تن دستگیر شده‌اند.

معترضان با پرتاب سنگ و چوب به خودروها خساراتی وارد کردند. پلیس پورتلند در پیامی در شبکه توئیتر نوشت: «با توجه به رفتارهای خطرناک و مجرمانه، این تظاهرات نوعی شورش تلقی می‌شود.»

در گزارش پلیس آمده است که آسیب‌ها از محل وقوع تظاهرات‌ها گسترده‌تر شده‌اند و بنابر قانون، افراد شورشی را می‌توان دستگیر کرد. همچنین به افراد درباره استفاده از سنگ و بنزین و آتش هشدار داده شده است.

به دنبال هشدار پلیس، معترضان که از ساعت 5 به وقت محلی تظاهرات را شروع کردند، بازگشت به میدان اصلی را آغاز کردند.

با این حال سخنگوی پلیس استفاده از گارد ملی در سرکوب تظاهرات‌کنندگان را رد کرد.

گزارش‌ها از شهر لس‌انجلس هم حاکی از این است که پلیس در متفرق کردن معترضان ناتوان است و تاکنون 35 تن را دستگیر کرده است.

پلیس لس‌انجلس اعلام کرده که در صورتی که معترضان مرکز شهر را ترک نکنند، بازداشت می‌شوند.

همچنین اخبار از بالتیمور حاکی از این است که این است که ده‌ها تن در تظاهرات اعتراضی به حضور ترامپ شرکت کردند و شمار آنها تا 250 تن هم افزایش یافته است. پلیس اعلام کرد که 2 تن هم دستگیر شده‌اند.

در جریان این تظاهرات عده‌ای خیابان‌ها را مسدود کردند اما پلیس در مجموع تظاهرات را آرام توصیف کرده است و شمار آنها را 600 تن برآورد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.