قدس آنلاین/ احمدرضا صباغی: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در حوزه ناوبری هوایی پس از رفع تحریم‌ها تجهیزات مورد نیاز ارتباطات رادیویی فرودگاه‌های کشور را از کشورهای توسعه یافته خریداری کرده‌ایم و در حال نصب آنها در فرودگاه‌های کشور هستیم. 

نصب تجهیزات جدید رادیویی در فرودگاه‌های کشور/ مجوز چند ایرلاین جدید نهایی شده است

به گزارش قدس ، وی گفت: مجوز چندین ایرلاین جدید نیز برای حضور آنها در آسمان کشور صادر شده است و کفایت سرمایه برای ایجاد ایرلاین جدید بیشتر از گذشته شده است.
رحمت الله مه آبادی با حضور در غرفه روزنامه قدس در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ما با اشاره به اینکه بدهی‌های ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور افزایش پیدا نکرده است گفت: ما با رعایت اصول حرفه‌ای طوری عمل کرده‌ایم که مردم از بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها لطمه نبینند اما بعضی از شرکت‌هایی که از ایرلاین‌ها طلب‌کار بودند چنین اصولی را رعایت نکردند.
وی گفت: ایرلاین‌ها اذعان دارند که خدمات هوایی که به آنها می‌دادیم زیر قیمت تمام شده بوده است و حتی این موضوع را به نهادهای اجرایی و قضایی زیربط هم اعلام کرده‌اند. 
وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها با سازمان هواپیمایی کشور به توافق رسید که  اعلام وصول بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی را برای بعد از آزاد سازی قیمت‌ها در حوزه هوایی به طور جدی دنبال کنیم.
مه آبادی اظهار داشت: مقررشده است ایرلاین‌ها بدهی‌های جاری خود را بپردازند و بعد از آزادسازی قیمت‌ها فکری به حال بدهی‌های معوقه آنها بکنیم. وی افزود: طرح‌هایی هم برای پرداخت بدهی عقب افتاده ایرلاین‌ها داشته‌ایم که یکی از آنها تقسیط بدهی‌های آن‌هاست و اتفاق دیگر این است که در قانون بودجه سال جاری این پیش‌بینی شده است که بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور با بدهی ما به دستگاه‌های دیگر دولتی تهاتر شود، به طورمثال شرکت هواپیمایی آسمان اخیراً مجوز گرفته است که 100 میلیارد تومان بدهی خود را در قالب اوراق خزانه تسویه کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.