۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 474451

قدس آنلاین - کرمان - محمد علی توحیدی فرماندار کرمان:هیچ مدیری نمی تواند ادعا کند کارش بی عیب و نقص است و قطعاً بر کار ما مسئولان نقدهایی وارد است که با جان و دل نقدها را می پذیریم و تا حدممکن نواقص را رفع می کنیم.

کویر وکلوت های شهداد بعنوان یک ظرفیت و پتانسل گردشگری در جهت رونق اقتصادی منطقه است

نشست فرماندار کرمان با بخشدار شهداد و اعضای موسسه دیده بانِ میراث و تمدن کارمانیا که سازمانی مردم نهاد با هدف کمک به توسعه و پیشرفت مناطق شهری و روستایی با رصد موانع و نواقص موجود برگزار گردید.

محمد علی توحیدی فرماندار کرمان در این نشست  با قدردانی از تلاش های انجام شده درمنطقه شهداد ، نقش سازمان های مردم نهاد را کمک به توسعه و پیشرفت مناطق شهری و روستایی با رصد موانع و نواقص موجود و پیگیری های مکرر تا حصول نتیجه عنوان کرد و گفت : کویر لوت و کلوت های شهداد از آن گنج هایی است که روزی جز منطقه ای خشک به آن نگاه نمی کردیم در حالیکه امروز بعنوان یک ظرفیت و پتانسل گردشگری در جهت رونق اقتصادی منطقه شهداد از آن استفاده می کنیم .

توحیدی به تشریح ظرفیت های موجود شهداد در زمینه گردشگری پرداخت و ابراز داشت : بسیاری از مسائل و موضوعات وجود دارد که مسئولان در گذشته به آنها اهمیت نمی دادند اما امروز به عنوان یک ظرفیت از آنها استفاده می کنیم .

وی با اشاره به ثبت جهانی کلوت های شهداد در جاذبه های کم نظیر دنیا و با تأکید بر راه اندازی خانه های بوم گردی ، گسترش آنها را در راستای توسعه گردشگری منطقه بعنوان یک زیرساخت ،ضروری دانست و اظهار داشت : توسعه خانه های بوم گردی روستایی در مناطق گردشگری مانند شهداد با حداقل هزینه ضمن کمک به اقتصاد منطقه ، معیشت خانواده ها و ایجاد اشتغال ، سرویس دهی به گردشگران را بعنوان یک نیاز و زیرساخت لازم تضمین کرده است ، زیرساخت هایی با حداقل هزینه و ایجاد اشتغال که نیاز به مواد اولیه ندارد و به فروش محصولات و تولیدات محلی نیز کمک می کند .

توحیدی اقامت در خانه های بوم گردیِ روستایی و سرویس دهی بسیار ساده با استفاده از تولیدات زراعی و دامی محلی را برای گردشگران بسیار جذابتر از اقامت در هتل های چند ستاره خواند و با اشاره به آسمان پرستاره شهداد افزود : جذابیت خانه های بوم گردی روستایی در شهداد کمتر از هتل های چند ستاره دنیا نیست با این تفاوت که ستاره های این هتل های روستایی ، هزاران ستاره ی آسمان کویرند .      

فرماندار کرمان با قدردانی از تلاش و پیگیری های عرب نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان ایر بعنوان معینِ اقتصادیِ منطقه شهداد خواستار همکاری و همفکری فعالان سمن ها در جهت توسعه گردشگری و سایر ظرفیت های موجود شهداد شد و تصریح کرد : از زمانی که استاندار محترم ، هواپیمایی ماهان ایر را بعنوان معین اقتصادی شهداد معرفی کرده است جناب عرب نژاد به کرات با سفر یه بخش شهداد با عشق و علاقه مندی خاصی بحث گردشگری و موضوعات و ظرفیت های موجود را در شهداد دنبال می کند ، قطعاً با همفکری شما این پروسه ی توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در این نشست فعالان سمن ها نقطه نظرات خود را بیان کردند و از فرماندار خواستند طی جلساتی ضمن همبستگی میان اعضاء سمن ها و همچنین برقراری ارتباط آنها با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به تجمیع نظرات پرداخته و آنها را عملی سازند .

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد : موارد مطرح شده در حوزه تخصصی میراث فرهنگی است ،اگر قرار باشد کسی نظر کارشناسی بدهد میراث است ، جهت رسیدن به هدف ، سازمان میراث فرهنگی بایستی هرچه افراد علاقه مند ، صاحب نام و صاحب سبک و ایده و دارای تخصص درخصوص کویر است و قصد همکاری دارند به محوریت و مدیریت خود میراث دور هم جمع کند و موضوعات قابل بحث را با نظر کارشناسی بررسی نمایند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.