طالبان درباره حمله به کنسولگری آلمان گفته است که در حمله فدایی بلخ، ده‌ها نظامی و کارمندان اطلاعاتی آلمان کشته شدند، خارجی‌ها تلاش می‌کنند تا تلفات این حمله را انکار کنند و یا آن را ضعیف جلوه دهند.

جزئیات حمله به کنسولگری آلمان از زبان طالبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار تصاویر و گزارشی در وبسایت رسمی خود در مورد حمله به کنسولگری آلمان در بلخ نوشت که حوالی ساعت 11 شب، کنسولگری آلمان مورد حمله جنگجویان این گروه قرار گرفت و نبرد تا ساعت 9 صبح ادامه یافت.

این حمله با انفجار یک کامیون پر از مواد انفجاری آغاز شد و پس از تخریب ساختمان کنسولگری آلمان، 3 نفر از جنگجویان طالبان مجهز به سلاح‌های سبک وسنگین ساختمان شدند.

در این کنسولگری که ده‌ها آلمانی در سِمَت‌های سرباز، محافظ و کارمند بودند کشته شدند.

در گزارش طالبان افغان آمده است که به دلیل تلفات زیاد در کنسولگری، آلمان‌ها تا دو کیلومتری محل را مسدود کردند و به هیچ‌کس حتی خبرنگاران، سربازان و پلیس را اجازه نزدیک شدن نمی‌دادند.

براساس این گزارش، کنسولگری آلمان در بلخ اعلام کرده که 20 نفر از افراد نمایندگی سیاسی به سلامت خارج شده‌اند که باتوجه به حمله جنگجویان این گروه، این اظهارات نادرست است و براساس گزارش‌ها آنها، در این حمله 4 نفر کشته شده و 120 تن دیگر زخمی شدند که همه تلفات غیرنظامیان بودند.

طالبان در گزارش خود نوشته که این ادعاها از چند جهت حقیقت ندارد: اول اینکه این محل مربوط نیروهای خارجی است و افراد غیرنظامی در این محل رفت‌وآمد ندارند؛ دوم اینکه حمله در نیمه شب انجام شده و در آن زمان، فرد غیرنظامی حضور نداشته است.

سوم اینکه در این حمله تمام ساختمان کنسولگری منهدم شد و نمی‌توان گفت که در این منطقه 4 نفر سکونت داشته است.

البته که تعدادی از افراد غیرنظامی که در اطراف کنسولگری سکونت داشتند بر اثر شکستن شیشه‌های منازلشان در انفجار جراحت سطحی برداشتند.

به گزارش طالبان، خارجی‌ها همچنین مدعی شدند که یک جنگجوی طالبان را زنده دستگیر کردند درحالی که در ویدئوها دیده شده که یک راننده تاکسی در هنگام حمله به جوی کنار خیابان افتاده و در اثر حمله بیهوش شده بود که توسط سربازان خارجی دستگیر شده است.

در گزارش آمده است که سربازان آلمانی صبح امروز در فاصله دو کیلومتری کنسولگری دو غیرنظامی موتورسوار را هدف قرار دادند.

براساس گزارش، این حمله به این خاطر انجام شده که آلمان در 15 سال گذشته در ولایت‌های شمالی افغانستان با نیروهای آمریکایی همکاری می‌کردند.

طالبان مدعی شدند که آلمان‌ها در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در قندوز نیز به هواپیماهای این کشور هدایت دادند و این گروه نیز در انتقام این حملات چنین اقدامی را انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.