آماده باش ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف در سواحل سوریه و پروازهای تجسسی هواپیماها برای آغاز عملیات سرکوب، برخی گروههای تروریستی و جنگجویان را در حلب به هراس انداخته و درخواست مذاکره کرده اند.

 ناو روسی تروریست ها وادار به مذاکره کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف در راس ناوگروه دریایی روسیه متشکل از چندین ناو از جمله رزمناو اتمی پطر کبیر و ناوشکن ها و کشتی های پشتیبانی از 10 روز پیش در سواحل سوریه حضور یافته اند.
جنگنده های ناو هواپیمابر روسی از دیروز پروازهای خود را برای شناسایی مواضع تروریست ها آغاز کرده اند.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو روز شنبه به نقل از یک مقام نظامی سوریه نوشت: جنگجویان در منطقه حلب از برنامه حمله هوایی احتمالی روسیه به هراس افتاده و درخواست مذاکره با طرف روسی را برای برقراری آتش بس مطرح کرده اند.
مقام سوری که نامش فاش نشده گفته است، بخشی از جنگجویان در حلب که نگران آغاز عملیات هوایی روسیه از دریا هستند، درخواست مذاکره برای رعایت آتش بس کرده اند.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، چندین گروه به اصطلاح معارض میانه رو مجهز به انواع تسلیحات در حلب که همپیمان جبهه النصره هستند تحت فرماندهی این گروه تروریستی می جنگند. 
ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز هفته گذشته به این گروهها هشدار داد، از جبهه النصره فاصله بگیرند، زیرا همانند تروریست ها با آنها مبارزه خواهد شد.
منابع دیپلماتیک نظامی روسیه نیز به خبرگزاری اینترفکس گفته اند که گروه هوایی عرشه ای نیروی دریایی این کشور آماده است هر لحظه حمله به تروریست ها را آغاز کند.
اسپوتنیک به نقل از این گزارش نوشته است که جنگنده های چند منظوره میگ 29 و سوخو 33 روسیه به منظور مطالعه آرایش جبهه جنگ و سنجش عملیاتی مواضع، به صورت مداوم از عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف به پرواز در می آیند.
وی افزود: رزمناو پطر کبیر و ناوچه آدمیرال گریگورویچ نیز برای آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها در هر لحظه از شبانه روز آماده انجام ماموریت هستند.
بنا به این گزارش، کشتی های شناسایی روسیه در کرانه سوریه فعالانه نیز در حال انجام عملیات تجسسی برای هدف یابی ضدتروریستی هستند تا مواضع جدیدی از تروریست ها برای شلیک موشک های کروز پیدا شود.
هفته پیش نیز اعلام شده بود که این حمله ها با استفاده از موشک های کروز کالیبر و هواپیماهای عرشه ای به مواضع شبه نظامیان در حومه دور از حلب و نه مناطق مسکونی صورت خواهد گرفت تا غیرنظامیان قربانی نشوند.
ناوگروه روسی شامل ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و چند ناو جنگی دیگر به فرماندهی رزمناو اتمی پطر کبیر، هفته گذشته وارد دریای مدیترانه شدند.
آدمیرال کوزنتسف تنها ناو هواپیمابر روسیه ساخته شده در زمان اتحاد جماهیر شوروی می باشد و سال 1991 همزمان با فروپاشی کار خود را آغاز کرد. 
این ناو با جنگ افزارهای پیشرفته موشکی و انواع توپ ها دارای بیشترین نرخ آتشباری در جهان یعنی 5000 گلوله در دقیقه، جنگ زیر سطحی و مقابله با اژدرها، نسبت به نمونه های مشابه غربی کارآمد تر معرفی شده است. 
براساس آخرین گزارش موجود، ناوگان هوایی آدمیرال کوزنتسوف متشکل از 19 جنگنده سوخو 33 با توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی مسلح به تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشک های کروز، بمب های هدایت شونده و بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام است. 
مسکو از مهرماه سال 94 با درخواست دولت سوریه و استفاده از مجموعه یگان های نیروی هوافضا مستقر در سوریه، پرواز بمب افکن های دوربردی به صورت رفت و برگشت از روسیه، ناوها و زیردریایی ها مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.