قدس آنلاین- تبریز: طرح ایجاد محدودیت ترافیکی در محدوده مرکزی شهر در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری، مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی اجرای طرح محدودیت ترافیک در مرکز شهر تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک که با حضور اعضای کمیسیون و به ریاست عزیز زاهدی برگزار شد، وحیدکیا معاون حمل و نقل شهرداری تبریز گزارشی از وضعیت این معاونت ارائه کرد.

در ابتدای جلسه زاهدی با تقدیر از عملکرد این معاونت گفت: ایجاد محدوده ترافیکی در مرکز شهر اقدام مهمی است که بررسی ها و مطالعات آن انجام شده و اگر تا پایان این دوره شورا انجام شود یک کارنامه موفق برای شورا خواهد بود.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر ار مشکلاتی که در این حوزه می توان به آن اشاره کرد، مشکلات ترافیکی منطقه خلجان است که با نصب دوربین میتوان بآن را تا حدود زیادی حل کرد.
رئیس کمیسیون همچنین خواستار ارائه گزارش معاونت در خصوص احداث ترمینال در سه راهی اهر شد.
در ادامه این جلسه آهور دیگر عضو کمیسیون با بیان لزوم طرح جامع حمل و نقل عابرین پیاده گفت: سه سال است که تاکید میکنم تا مطالعات این طرح آغاز شود ولی اقدامی صورت نگرفته است.
او در ادامه به موضوع تعریف بازار تبریز به عنوان قطب گردشگری اشاره کرد و افزود: باید این اتفاق با رام سازی منطقه بازار و روان سازی ترافیک انجام شود.
در این جلسه همچنین درسخوان با طرح این سوال که از چارت جدید معاونت راضی است یا نه گفت: آیا این چارت باعث چابک سازی خواهد شد یا نه؟
وحیدکیا در ادامه این جلسه با تشکر از ریاست گذشته کمیسیون گفت: حضور سرهنگ زاهدی در ریاست این کمیسیون با توجه به سوابق و پیشینه ای که دارند یک برکت است.
او در ادامه با بیان اینکه در شهرداری چند موضوع محوری وجود دارد که بقیه پروژه ها بر مبنای آنها تعریف می شوند تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یک پروژه اصلی در ین مسیر است که توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی از پروژه های محوری ما است.
وحیدکیا ادامه داد: توسعه مرکز کنترل ترافیک یکی دیگر از پروژه های ما است، در جهان امروز بیشتر روی مدیریت ترافیک برنامه ریزی می شود و ما نیز در این مسیر گام برمی داریم.
وی تصریح کرد: افزای ایمنی با اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از برنامه های ما است و در کل تمام موار مربوط به ایمنی بیشتر مسیر ها جز برنامه های اصلی ما است.
او افزود: موضوع آموزش یکی دیگر از برنامه های اصلی ما است که در این مسیر اقداماتی نیز صورت داده ایم.
او در خصوص چارت جدید گفت: ما احساس میکنیم چارت جدید باعث چابک سازی خواهد شد البته اینها به نوع اساسنامه ها نیز برمیگردد.
وحیدکیا رباره طرح محدوده ترافیک گفت: تمام برنامه ریزی ها و مطالعه ها انجام شده تنها مسئله دستور اجرایی است.
وی گفت: ما از ابتدا با زوج و فرد کردن مخالف بودیم اما درباره طرح ترافیک محدوده مرکزی مشکلی نداریم و از زمان اعلام به شش ماه زمان نیاز داریم تا زیرساخت ها را اماده کنیم.
وحیدکیا تاکید کرد: البته اخیر طرح پیاده راه دارایی تا میدان نماز مطرح است که برای اجرای آن نیازی به بودجه خاصی نیست و در محور پروژه های 2018 است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.