قدس آنلاین یزد : رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به رونق تولید داخلی داشته است، گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کشور در سال جاری پرداخت شده است

۱۰هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است

به گزارش قدس آنلاین  از یزد ، ولی الله  سیف در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان با اشاره به اینکه افزایش سرمایه و اصلاح ساختار نظام بانکی از جمله اولویتهای جدی دولت یازدهم است، اظهارداشت : گشایش های بین المللی بانکی کشور پس از برجام به تدریج در حال انجام است.
وی افزود: میزان تورم کشور در دولت تدبیر و امید از بالای ۴۰ درصد به ۹و هشت دهم درصد رسیده و این در حالی است که توانسته ایم به خوبی مشکلاتی از قبیل محدودیتهای صادرات نفتی را پشت سر گذاریم.
سیف تصریح کرد : متأسفانه دولت یازدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که دامنه نوسانات نرخ ارز بسیار زیاد بود و سرمایه گذاران جرأت و اعتماد سرمایه گذاری در ایران را نداشتند اما اکنون شرایط بسیار بهتر شده و سیاستهای دولت در حوزه اقتصادی مثبت و راهگشا بوده است.
رئیس کل بانک مرکزی ایران با تأکید بر اینکه اولویت بانکها تأمین مالی و تکمیل پروژه های نیمه تمام به ارث رسیده از دولت قبل است، گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ۱۵ هزار واحد کوچک و متوسط در سراسر کشور تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.
وی خاطرنشان ساخت : رقم پرداخت شده به این واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از ۱۰ هزار و  ۶۰۰ میلیاردتومان است، این پرداختها ادامه دارد و هیچ توجیهی از بانکی قابل پذیرش نیست که بگویند منابع مالی نداریم یا منابع ما برای پرداخت تسهیلات محدود است.
سیف در پایان سخنان خود تصریح کرد: میزان معوقات بانکی نیز در دولت تدبیر و امید از بیش از ۱۵ درصد به کمتر از ۱۱ درصد رسیده و باید با تلاش لازم این میزان به دامنه قابل قبول که زیر ۵ درصد است، برسد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.