قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: با همکاری مجموعه سپاه و بسیج، ۲ اردوگاه بزرگ ۷ هزار نفری برای اسکان زائران در مرز مهران، راه اندازی و تجهیز شده است.

ایجاد اردوگاه ۷ هزار نفری برای اسکان زائران در مهران

به گزارش قدس آنلاین از مهران، سردار سید صادق حسینی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سپاه و بسیج استان ایلام تمام امکانات و تجهیزات خود را برای خدمات رسانی، اسکان، تغذیه و تردد زائران فراهم کرده است، اظهار داشت: با توجه به حجم تردد زوار از مرز مهران و افزایش تردد زوار در برخی روزهای اخیر، پیش بینی می شود که امسال حجم حضور زائران در مرز بین المللی مهران بسیار چشمگیر و خیره کننده باشد.

وی به افزایش ۱۱۶ درصدی تردد زوار در روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه، اشاره کرد و افزود: مجموعه سپاه توانسته است ۲ اردوگاه با ظرفیت پذیرش حدود ۷ هزار نفر را در پایانه مرزی مهران، راه اندازی و تجهیز نماید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه در روزهای آینده و از سوی نیروی زمینی سپاه، یک بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات و بخش های بهداشتی درمانی در پایانه مرزی مهران راه اندازی می شود، بیان داشت: در این بیمارستان تمام خدمات به صورت رایگان به زائران ارائه می شود.

سردار سید صادق حسینی با بیان اینکه با همکاری و همراهی بسیج جامعه پزشکی استان، در پایانه مرزی مهران درمانگاه عمومی نیز دایر شده است، یادآور شد: برای عملیات انتقال زائران از پل زائر به پایانه مرزی مهران، حدود ۵۰ دستگاه تریلر کفه دار و لبه دار در نظر گرفته شده تا در صورت اضطراری مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر برای انتقال زائران از مهران به مقاصد مربوطه در سراسر کشور، در نظر گرفته شده است و کاملاً پای کار هستند، خاطر نشان ساخت: با همکاری آستان قدس رضوی، در طول ۱۱ کیلومتر (حدفاصل پل زائر تا پایانه مرزی ) انواع استندها، بیلبوردها و بنرهای دینی و متناسب با ایام اربعین نصب شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه در پایانه مرزی مهران بیش از ۳ کیلومتر سیستم صوتی تعبیه و نصب شده است، تصریح کرد: اربعین، نماد اتحاد، همبستگی، وحدت، دلداری و دلدادگی عاشقان امامت و ولایت است.

سردار سید صادق حسینی با اشاره به اینکه در پایانه مرزی مهران تلویزیون شهری نیز توسط سپاه نصب گردیده است، گفت: در این ایام منتهی به اربعین، بیش از ۱۰۰ هزار نسخه زیارت عاشورا و زیارت اربعین، طراحی و چاپ شده و درحال توزیع است.

وی با بیان اینکه قرارگاه اربعین سپاه امیرالمومنین استان در پایانه مرزی مهران مستقر است و سپاهیان و بسیجیان به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می نمایند، اظهار داشت: در صورت نیاز نیروی انتظامی و یا ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه و بسیج آمادگی دارند که در حوزه نظم و امنیت نیز نقش آفرینی نمایند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که امسال قریب ۲ میلیون نفر از مرز مهران تردد نمایند، بیان داشت: برای تسهیل در تردد و خدمات رسانی، از توان با لگردها و پهبادهای سپاه نیز استفاده خواهد شد.

سردار سید صادق حسینی تمام زائران، مسافران و رانندگان را به رعایت نظم و انضباط و پایبندی به قوانین و مقررات توصیه و تأکید کرد: با توجه به حجم جمعیت و ترافیک خودرویی و انسانی در مرز مهران، زائران باید صبر و شکیبایی را پیشه نمایند.

وی با اشاره به اینکه از خروج زائران فاقد گذرنامه و ویزا در مرز مهران به شدت ممانعت می شود، اظهار داشت: زائران و مسافران عزیز تحت هیچ شرایطی نباید بدون گذرنامه و ویزای معتبر در این مرز حضور یابند چون قطعاً با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.