قدس آنلاین – یزد: دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی اعلام کرد: تعداد ۱۰۰ مقاله در این کنگره از سوی هیئت داوران پذیرفته شده است که از این تعداد 60 مقاله بصورت سخنرانی و 40 مورد هم به صورت پوستر در این کنگره ارائه خواهد شد.

پذیرش ۱۰۰ مقاله در چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی

به گزارش قدس آنلاین از یزد، دکتر علی‌اکبر جعفری ندوشن با اعلام این خبر گفت: در این کنگره آخرین دستاوردهای فقهی، حقوقی و اخلاقی در این حوزه از سوی اندیشمندان و  صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که  دارای 12 امتیاز باز آموزی برای پزشکان و سایر کارشناسان رشته‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در کنگره یاد شده پزشکان، حقوقدانان و متخصصان ژنتیک از داخل و خارج از کشور حضور دارند اظهار کرد: 10 نفر از مهمانان از کشورهای عراق ، فرانسه، لبنان و ترکیه هستند.

وی با اشاره به محورهای کنگره گفت: حقوق در پژوهش‌های ژنتیک، ژنتیک پزشکی و چالش‌های حقوقی آن و مهندسی ژنتیک و پیامدهای حقوقی آن از جمله محورهای این کنگره است.

دکتر جعفری ندوشن  گفت: این کنگره با همکاری دانشگاه یزد و دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی تهران وشهید صدوقی یزد و حمایت گروه پیشگامان کویر برگزار می‌شود.

این عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه یزد در ادامه افزود: انتخاب استان یزد برای برگزاری این کنگره به دلیل فضای علمی و دانشگاهی شناخته شده این استان در حوزه دانش پزشکی بویژه علم ژنتیک و موضوعات مربوط به ناباروری است که در حال حاضر بعنوان قطب علمی کشور در این حوزه‌ها شناخته می‌شود.

به گفته وی تعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی بعنوان دانشگاه ممتاز در عرصه‌های نوآوریهای ژنتیکی و دانشگاه یزد که با هیئت علمی متخصص در این زمینه، پیشرو در بنیانگذاری رشته‌های نوین حقوق پزشکی و حقوق زیست فناوری است و می‌توان زمینه پژوهش‌های اساسی و گره گشایی علمی  در این موضوع را فراهم کرد.

چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی روزهای 26 و 27 آبانماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی با امتیاز بازآموزی در محل دانشگاه یزد برگزار می شود.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.