به دنبال پیشروی نیروهای مردمی عراق و سوریه در تنگ کردن فضای حیات گروه های تکفیری، دیده بان حقوق بشر تلاش خود را بر ارایه گزارش های مغرضانه درزمینه ایجاد اختلاف قومیتی و کند کردن پیروزی های میدانی علیه تروریست ها متمرکز کرده است.

عملیات روانی آمریکا با پوشش "دیده بان حقوق بشر"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، نیروهای مقاومت باید در برابر چنین تحرکات با هوشمندی و بصیرت برخورد کنند تا درگیر فضای عملیات روانی آمریکایی ها وعناصر وابسته به آنها نشوند.

بنابر این گزارش، به دنبال پیشروری نیروهای مردمی عراق و سوریه در تنگ کردن فضای حیات گروه های تکفیری، رسانه های خارجی به واسطه ارگان دیده بان حقوق بشر به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه در جبهه مقاومت هستند.

دیده بان حقوق بشر محور خبر سازی خود را در ایجاد اختلاف قومیتی متمرکز کرده است. در گزارشی که بی بی سی در این راستا منتشر کرده آمده است: "یک سازمان ناظر بر حقوق بشر می گوید به شواهدی دست یافته که نشان می دهد کردها روستاهای عرب‌نشین در مناطقی از شمال عراق را پس از آنکه از داعش پس گرفته‌اند، ویران کرده‌اند." بی بی سی مدعی شده که "این گزارش از سوی دیده بان حقوق بشر براساس تحقیقاتی است که در بازه زمانی بین سپتامبر ٢٠١٤ تا مه ٢٠١٦ در بیست و یک روستا و شهرک در مناطق مورد مناقشه بین دولت مرکزی و حکومت خودمختار کردستان عراق در اطراف استان کرکوک و نینوا تنظیم شده و محققان این گروه با دست کم 120 شاهد عینی و مقامات رسمی صحبت کرده‌اند."

تطهیر رسمی داعش!

همچنین در این گزارش تصاویر ماهواره‌ای از مناطق مورد بحث، بررسی شده که به گفته دیده بان حقوق بشر نشان می‌دهد ویران کردن خانه‌ها و روستاها تا مدتها بعد از خروج نیروهای گروه داعش از آن مناطق ادامه داشته است.

جو استروک، معاون بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر، به خبرگزاری رویترز گفته که تحقیقاتشان نشان می‌دهد نیروهای امنیتی کردستان عراق در اطراف نینوا و کرکوک روستا به روستا، خانه‌‎های متعلق به عربها را ویران کرده‌اند اما خانه های کردها دست نخورده باقی مانده است.

معاون بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر، حکومت خودمختار کردستان عراق را متهم کرده که مدعی است این مناطق به طور تاریخی کردنشین بوده اما در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، عرب‌ها به آنجا کوچانده شده‌اند تا از نظر قومی و نژادی جوامع این مناطق تغییر کند.

نکته حائز اهمیت این است که دیده بان حقوق بشر یک ارگان به ظاهر مردمی است که توسط جمعی از آمریکایی ها اداره می شود و در سالهای اخیر تلاش های زیادی برای نزدیک شدن به گروه های مختلف عربی بالاخص بحرینی ها و یمنی ها صورت داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.