خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انسان نمی تواند بدون داشتن ایده و آرمان و ایمان زندگی سالم و سعادتمند داشته باشد، گفت: سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو ایمان قوی است.

سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو ایمان قوی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله سخنرانی های رواق امام خمینی(ره) به بیان سیره و حدیث اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: با توجه به روایات روایات ائمه معصومین(ع) ایمان موجب می شود انسان از معصیت­ها نه به خاطر ترس از قانون بلکه به دلیل تقرب به خداوند دوری کند.
وی با اشاره به اینکه سرنوشت هر کسی به عملکردش بستگی دارد، افزود: آرامش زندگی دنیوی و سعادت اخروی نصیب کسانی می شود که ایمان قلبی به خدا داشته و درهمه حال خدا را  حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارشان ببینند و جز جلب رضای او بر چیزی دیگر نیاندیشند.
طباطبایی با بیان  اینکه خداوند  متعال در قرآن می فرمایند:« اَللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ امَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُمَاتِ اِلَی النُّورِ» «خداوند ولی و سرپرست کسانی است که به او ایمان می آورند و آنان را از ظلمات و تاریکی ها بسوی نور و روشنی (جایگاه حقیقی انسانی) هدایت می کند».، تصریح کرد: داشتن ایمان قوی کمال حقیقی انسان است که با وجود پاکی فرشتگان و عبادت هزارساله شیطان ، مقام اشرف مخلوقات بودن به او اختصاص یافته است.
 سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ما انسانها در جهت رسیدن به جایگاه واقعی خویش باید فرامین قرآن و اسلام را فرا راه خویش قرار دهیم تا  به قرب الهی  نایل شویم، چراکه سعادت دنیوی و آخروی انسان در گرو ایمان قوی است.
وی افزود: انسان فاقد ایمان و عقیده، موجودی غرق در خودخواهی است که هیچ‌وقت نمی‌خواهد منافع خود را از بین ببرد و همیشه به صورت موجودی سرگردان، تکلیف خود را از زندگی در مسائل اخلاقی و اجتماعی نمی‌داند.
وی افزود: ایمان ضمن پدید آوردن اخلاقی نیکو در انسان منجر می شود تا انسان در تمام امور به خدا توکل کند، تسلیم امر خدا و رضای او باشد و در همه امور صبر و شکیبایی پیشه کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.