قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به موفقیتهای آموزشی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به امر آموزش داشته‌ایم که این موضوع یکی از مهمترین دلایل کاهش کانون بیماریها در استان بوده است.

توجه به امرآموزش مهمترین دلیل کاهش کانون بیماریها درخراسان جنوبی بوده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، علیرضا رفیعی‌پور در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی در کاهش بروز بیماریها گفت: رسیدن به سطح کیفی و کمی مطلوب در تولید محصولات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی بدون توجه به مباحث آموزشی و ترویجی امکان پذیر نیست که این موضوع نیازمند مشارکت در همه سطوح در زنجیره تولید است.

وی در خصوص مشارکت تشکلها در آموزش و ترویج خاطرنشان کرد: تشکلها در برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و توزیع بروشورهای بهداشتی مرتبط می‌توانند کمک شایانی در امر پیشگیری انجام دهند که در نهایت منفعت آن به تولیدکنندگان و صنعت دام و طیور استان می‌رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به موفقیتهای آموزشی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به امر آموزش داشته‌ایم که این موضوع یکی از مهمترین دلایل کاهش کانون بیماریها در استان بوده است.

رفیعی‌پور تصریح کرد: شیوع برخی بیماریهای واگیردار دام و طیور اقتصاد و تجارت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به خشکسالیهای متمادی سعی کردیم با پیشگیری از بیماریها دیگر دامداران و تولیدکنندگان دغدغه و رنج تلفات دام  و طیور خود را نداشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار به پیشگیری از بروز بیماریها در استان طی سال گذشته اشاره کرد و از آن به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد.

محمد حسینی ادامه داد: دامپزشکی با اقدامات به موقع طی سالیان گذشته و امسال از شیوع بیماریها جلوگیری کرد.

وی تعامل بین بخشی و هماهنگی دستگاههای اجرایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: عدم هماهنگی در انجام امور و وظایف سبب سلب انگیزه می‌شود که در نهایت مردم و نظام را متضرر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از انجام برخی امور به شکل تک بعدی انتقاد کرد و اظهار داشت: هماهنگی در بستر جامعه در همه بخشها باید فراهم شود تا امنیت و ایمنی به ویژه در پیشگیری از بیماریها تضمین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.