قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تا کنون ۳۹ هزار نفر جذب آموزش های سواد آموزی شده اند و پیش بینی می شود تا پایان امسال ۵۰ هزار نفر تحت پوشش سواد آموزی در استان خوزستان قرار بگیرند.

۵۰ هزار نفر تا پایان امسال تحت پوشش سواد آموزی قرار می گیرند

 موسی شیخی در گردهمایی روسا و کارشناسان سواد آموزی شهرستانها و مناطق خوزستان گفت: این همایش در راستای توسعه آموزش و پرورش برگزار شده است و برآن هستیم تا خروجی های خوبی را در راستای توسعه و تعمیق سواد آموزی شاهد باشیم.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان به دلیل نقش بی بدیلی که  در توسعه آموزشی و پرورشی دانش آموزان دارند از اولویت های مجموعه سواد آموزی در خوزستان است. به دلیل اینکه هر چقدر سواد خانواده ها بالاتر باشد نقش مشارکتی بیشتری در فعالیت های مدرسه ایفا می کنند.
شیخی همچنین بیان کرد: شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل از برنامه هایی دیگری است که در سال تحصیلی جاری در مجموعه سواد آموزی استان در دست اقدام داریم و بنا داریم تا کودکان و نوجوانانی که بنا به دلایلی از تحصیل باز مانده اند، وارد چرخه تعلیم و تربیت شوند و سال گذشته یک هزارو ۲۱۰ کودکان و نوجوان  بازمانده از تحصیل با همکاری مسئولین سواد آموزی در مناطق و نواحی خوزستان به چرخه آموزش رسمی برگشتند.
وی با اشاره به اینکه  توانمند سازی جامعه هدف از اولویت های کاری دیگر در حوزه سواد آموزی است،تصریح کرد: علاوه بر سواد آموزی در  جامعه هدف ،توانمند سازی سواد آموزان را نیز در دستورکار داریم و معتقد هستیم سواد آموزان باید  مهارت های اساسی زندگی را هم آموزش ببینند و در حال حاضر  ۲۰۰ ساعت آموزش مهارت های زندگی نیز برای  سوادآموزان  در نظر گرفته شده است. 
شیخی گفت: توسعه و راه اندازی مراکز یادگیری محلی از فعالیت های دیگر سواد آموزی است که در کشورهای توسعه یافته نیز با جدیت دنبال می شود.این مراکز علاوه بر آموزش سواد ، مهارت های اساسی زندگی را به سواد آموزان یاد می دهند . خانه های بهداشت ،هلال احمر، نیروی انتظامی و سازمان فنی حرفه ای از شرکای ما در حوزه توسعه و راه اندازی مراکز یادگیری محلی هستند.
وی همچنین با تاکید بر  آموزش نیروی انسانی ، خاطر نشان کرد: هرچقدرکه  نیروی انسانی  ما ماهر تر ،فنی تر و حرفه ای تر باشد در فرآیند یاد دهی ،یادگیری  و انتقال مفاهیم تاثیرگذار ترو موفق تر عمل می کند. امسال ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از آموزش دهندگان آزاد مراکز غیردولتی را به صورتی  آموزش دادیم تا به آموزش دهنده حرفه ای در بخش سواد آموزی تبدیل شدند.
شیخی همچنین گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، ایجاد حلقه های مطالعه و طرح خواندن با خانواده از برنامه هایی دیگری است که توسط مجموعه سواد آموزی در سطح استان خوزستان برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.